Ouders en Vriendjes.. Help?

Een jongen is nu al ongeveer een jaar een hele goede vriend van mij, en ik kwam er pas achter dat hij me al sinds mei leuk vind. Ik vind hem ook wel leuk en volgensmij word het wel wat, maar nu de vraag; Hoe vertel ik dit aan mn ouders?. Bij m’n moeder zou ik het wel gewoon zeggen, maar ikweet niet hoe ik het aan me vader moet vertellen. Ik zag dat hier al een topic over was, maar daar stond allemaal; neem 'm mee naar huis en zeg dat het je vriend is, alleen heb ik daar niet zo’n zin in omdat ze hem dan gelijk gaan verhoren enzo. Iemand tips?

Zeg tegen je moeder dat zij moet zeggen tegen je vader dat je een vriend hebt, heb ik ook gedaan :’)

mijn ouders weten niets van men liefdesleven :blush:

zeg het heel luchtig, zo van: oh he pap ik heb het nog niet verteld maar ik heb trouwens een leuke jongen ontmoet/nieuwe vriend… good luckkk

Zou ik niet doen, ik denk dat vaders dat niet zo leuk vinden om ‘luchtig’ te horen

kwill het nieet stiekem doeen ofzo.

huh? Je vertelt toch niet dat je naar de gevangenis moet? Het gaat om een vriendje… dat is toch niet ZO’N BIG DEAL?

voor sommige wel hoor.

• Hee pap ik heb sinds … een vriendje!

En alsie er dan over gaat zeuren, heeft hij pech. Het valt vast wel mee toch? Je moeder zal je wel helpen.

ik vond het ook niet zo lekker om het aan mn ouders te vertellen vooral niet aan mn vader (je weet hoe vaders zijn) maar meid je moet het gewoon doen het is helemaal niet erg mn ouders vonden het juist leuk! ondertussen komt mn lieve vriendje al een half jaar bij me thuis en ze kunnen het harstikke goed met elkaar vinden:)

de meeste ouders snappen heus wel dat je ooit een keer een vriendje krijgt…

ik zou het niet echt een big deal noemen, maar het is dan mn eerste echte vriendje, dus ikvind dat gewoon moeilijkk

bij mijn eerste vriendje had m’n moeder het gewoon door. hij was al jaren een goede vriend, en nu was hij opeens vaak over de vloer, bleef eten/slapen; toen vroeg ze het maar gewoon; ‘is luuk nu je vriend of wa?’ ‘jua, zo kun je dat wel noemen ja. ( :’

en mijn vader vind altijd alles prima, dus die vond het ook gewoon leuk. (:

Ik heb ook officieel ook nog niet met mij vriend, maar hij is al een keer bij mij thuis geweest en me ouders zeiden meteen van ; jaa wat een leuke jongen !

Maar waarom praat je er niet met je moeder over , jouw moeder kan jou vader er op voorbereiden dat jij ook ouder wordt.

zeg gewoon, waar je vader bij zit, hee mam is het goed als mijn vriend een keer blijft eten?
dan moet je het wel al aan je moeder hebben verteld en anders denkt je moeder ook huuuh :stuck_out_tongue:
of idd vragen of je moeder het verteld

ik heb geen contact met m’n vader dusja niet echt een probleem mee. maar toch vind ik het irritant om het tegen m’n moeder te zeggen. ze vind 't dan wel leuk enzo maar dan is het van 'heb je 'm nog gesproken? wanneer zie je ‘m weer? wanneer komt ie langs?’ hahaha maarja, ik zou het gewoon je moeder laten vertellen.

Mijn ouders weten het altijd, maar ik zeg nooit ‘Ik vind die en die leuk.’
Ik ga meestal met ze afspreken en zeg dat dan tegen mijn ouders. Aangezien ik niet echt jongens als vrienden heb, weten ze meteen dat het mn crush is.
Ik vind het wel echt heel vervelend dat mijn ouders dan steeds weer over hem beginnen en z’n facebook door gaan neuzen en zo. Like holy crap.

/

Hahaha fun
Mijn vriendje heet ook Luuk, was een hele goede vriend van me, kwam steeds vaker bij mij en op gegeven moment vroeg mijn moeder preciés hetzelfde haha.
Ot: Mijn ouders vinden het ook heel leuk dat ik een vriendje heb. Anders zou je nog kunnen zeggen: -naam- komt hier morgen. ouders: oh wie is dat dan? nou en dan vertel je het gewoon. Ik vind het ook nooit leuk om te vertellen dat ik een vriend heb hoor haha ^^

yvonne moet jij mij soms iets vertellen? :smirk:

misschien zou 't helpen als je wat vaker iets met hem afspreekt ofzo, dat je moeder dan gaat vragen ‘‘hoe zit dat? ^^’’ en dan vertelt ze het denk ik ook wel tegen je vader.

zo ging het bij mij iig. :’)