ouders en stappen

Hey meiden,

even achtergrond info, ik ben een meisje van 16 jaar dat vooral jongens vrienden heb. Ik ben ook tot een paar weken geleden heel verlegen geweest.

Ik heb dus een tijdje terug nieuwe vrienden gemaakt en ik wil met hun gaan stappen… maar mijn ouders willen dat ik om 1 uur al thuis ben terwijl al mijn vrienden om 3 of 4 pas thuis hoeven te zijn. Als ik het vraag of ik later mag worden ze boos en opperen bij een vriend te slapen heb ik geprobeerd en hun reactie was hell no. Ik ga nooit alleen en word altijd thuis gebracht. en ik ben nog nooit te laat thuis geweest.

Hoe zorg ik dat mijn ouders me meer laten gaan?

Voor mij was het op die leeftijd ook tot 1. Dat andere langer mogen is jammer maar wees blij dat je mag

Ik denk dat je moet wachten totdat je ouder bent. Ik vind het zelf ook geen gek tijdstip voor jouw leeftijd. Dat jouw vrienden meer mogen, tja, mooi voor hen, maar regels zijn regels voor jouw ouders.
Laat zien dat je verantwoordelijk bent, kom op tijd thuis, en wie weet laten ze je snel genoeg wat meer gaan.

Ik vind 1 uur een heel redelijk tijdstip voor een meisje van 16. Genoeg meiden die uberhaupt niet mogen dus ik zou allang blij zijn. Het wordt vanzelf wel later denk ik als jij bewijst dat je je aan je afspraken kunt houden.

Ja niet dus, zo oud ben je ook weer niet dus 1 uur is laat zat.

Ik vind dat je tevreden mag zijn dat je tot 1 uur mag wegblijven! Je bent tenslotte pas 16

Wees blij met de regels die je krijgt ! :slightly_smiling_face:

Ik had alle vrijheid en baal er van dat ik nooit regels heb gehad.
Je ouders willen het beste voor je, als je laat zien dat je je aan de regels houdt, hebben ze meer vertrouwen in je en kan de tijd opgeschoven worden :slightly_smiling_face:

Je bent pas 16, naarmate je ouder wordt en je netjes aan de regels houdt zullen je ouders je waarschijnlijk steeds meer vrijheid geven! :slightly_smiling_face: