Ouders en seks

Ik hoor mijn ouders geregeld seks met elkaar hebben (minimaal 1x per week). Dit was vroeger ook al zo, en dan ging ik maar 2 uur lang muziek luisteren in bed. En dan s’morgens opmerkingen krijgen waarom je zo moe bent…
Echter was er bijvoorbeeld laatst een vriendin blijven slapen en dan doen ze het ook gewoon. Best beschamend. Ik heb al vaker opmerkingen gemaakt dat ik ze vanuit mijn kamer kan horen snurken en praten enzo in de hoop dat de hint begrijpen, maar helaas. Ik vindt het gewoon vies om te horen. Als ik het met mijn vriend doe doen wij het ook gewoon zachtjes zodat niemand het hoort. Ik vindt het een beetje respectloos…, iemand tips?

Misschien moet je zelf een lawaai maken (geen seks) 's avonds zodat ze horen dat de muren niet echt geluidsdicht zijn?
En anders gewoon het tegen hun zeggen, dat je het kan horen en dat het vervelend is om dan te slapen ofzo…

Nja aan de ene kant is het ook goed nieuws als de spark er nog dik inzit in de relatie. Maar misschien kan je gewoon aan je moeder alleen eens zeggen dat je ze liever niet bezig hoort en zeker niet als er een vriendin komt slapen. Of doe zoals mij toen ik 10 was, bonken op de deur en roepen : ‘hier zijn kinderen die willen slapen.’

Dit doe ik dus altijd. Of extra wat gaan rommelen. Maar dit horen ze niet of willen ze niet horen. Ze slapen overigens op de zolder, en ik recht daaronder.

Ik zou gewoon een keer zeggen zou het wat zachter mogen volgende keer.

Subtiel zijn helpt denk ik niet, want als ik beneden zit in de living, kan ik horen waar mijn moeder aan het lopen is boven. Terwijl als ik boven zit, ik haar al veel minder snel hoor. Trouwens zijn er geen andere kamers in het huis die leeg staan?

Jawel, we hebben nog een kamer waar ik studeer (waar niemand slaapt zeg maar). Maar of het geluid daar minder is weet ik niet.

Ga er eens instaan als ze bezig zijn :’), ik ben ooit met mijn ma van kamer gewisseld omdat zei constant moet plassen snachts. Dus vandaar het idee, als jij het teveel werk vind heb je nog genoeg andere mogelijkheden.

Tja, ik ga altijd heel hard hoesten en naar de wc, of ik ga idd muziek luisteren.
Je kan er net zo goed iets van zeggen, heb ik ook gedaan.

Denk indd dat de beste manier praten is. Hoe moeilijk dit dan ook zal zijn.

Ik zou het toch zeggen. Ik heb mijn ouders ook eens gehoord toen ik nog thuis woonde. Ergens is het heel mooi omdat je weet dat je ouders nog van elkaar houden, al vond ik het nogal vies om te horen. De volgende ochtend heb ik het toch subtiel verteld. Ze schaamde zich enorm en daarna nooit meer iets gehoord.

:grinning_face_with_smiling_eyes: Ik denk dat ik dat nu nog steeds zou doen hahahahaha, moest hier even om lachen!

Praten is toch het beste denk ik.
Zoals al gezegd kan je iets zeggen als: ‘mag het de volgende keer wat zachter?’
Dan houdt je het luchtig, met toch ook een beetje humor.
Je laat dan zien dat je het niet erg vindt dát ze het doen, alleen dat 't de manier waarop is waar jij moeite mee hebt.

Veel succes ermee!

hahahahaha ik zie het zo voor me :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik zou telkens als ze bezig zijn keiharde muziek aan zetten om hun uit de mood te krijgen en andrs zou ik het gewoon tegen hun zeggen dat je er last van hebt

Oordopjes kopen voor ‘normaal’, en toch vragen aan je ouders of ze een beetje willen dimmen als er een vriendin blijft slapen.

Natuurlijk kunnen ze rekening houden met jou, maar als ik nooit meer mezelf zou kunnen laten gaan zou ik zelf ook niet heel tevreden zijn met hoe ik seks heb :stuck_out_tongue: Dus jij moet ook een beetje rekening houden met je ouders en hun behoeften in mijn ogen. Dus, oordopjes aanschaffen, kan je gewoon lekker slapen.

Ik gooide toen ik kleiner was altijd expres de deur heel hard dicht van mijn kamer… :slightly_smiling_face: dan zijn ze ineens heel stil maar nu ik zelf een vriendje heb maakt het mij niet zo veel uit, mijn ouders hebben ons ook vast al een gehoord en bekijk het positief, heb liever dat je ouders liefde maken dan dat ze heel de dag lopen te ruziën

Het is natuurlijk fijn dat je ouders nog van elkaar houden maar ik begrijp dat je het niet hoeft te horen. Ik had daar ook heel lang last van en toen heb ik het gewoon een keertje gezegd. Ze schaamden zich super erg en begrepen mij ook wel. Sindsdien hoor ik het zelden.

Ik heb een keertje een smsje gestuurd naar m’n papa; "Kan het een beetje stiller alsjeblieft? :flushed: " haha, ze moesten ermee lachen. Ik weet natuurlijk niet hoe jou ouders het zouden oppakken, maar wij zijn er hier thuis best open over :stuck_out_tongue: