Ouders en 'bijna' vriendje

Ik ben een meisje van 16.
Mijn ouders zijn nogal ouderwets als het op jongens aankomt. Ik heb al een paar jongens daarom moeten afwijzen. Maar nu heb ik echt een keileuke gast gevonden! We sms’en en snappen met elkaar. Hij schrijft zelf keilieve gedichtjes voor mij, dus ik denk wel dat hij mij ook keileuke vind… Maar we durven elkaar nooit aan te spreken. (We zijn beiden heel verlegen…) En ja, ik heb een perfecte dag gevonden om met hem af te spreken en er EINDELIJK tegen te gaan praten (zijn verjaardag → dinsdag, hij wordt 18…) Maar hoe moet ik hem dit vragen en wat moet ik zeggen/doen?

Dus ik vraag eigenlijk of iemand me wil helpen met:

1. Hoe ik mijn ouders duidelijk maak dat ik al 16 ben, dus oud genoeg voor een vriendje?
  2. Hoe ik naar hem moet toegaan en wat ik moet zeggen…?

Up?

Praat erover met je ouders.

Ja maar ik weet niet hoe ik zo een gesprek moet beginnen…

‘‘Hoi mama, ik heb een leuke jongen ontmoet. Ik zou graag een relatie met hem willen. Hoe denk je daarover?’’

Nja, ma ze kenne die gast en zyn familie en vinden hem nix voor my. Ik citeer: “Hij is zo’n lelijkaard! Ge kunt zoveel beter krijgen!” Maar ik vind nog altyd het innerlijk het mooiste niet?

Is dat serieus de reden van je ouders dat je geen relatie met hem mag beginnen? Wat dom zeg sorry hoor. Nodig hem een keer uit, zodat ze met hem kennis kunnen maken.

Maar trouwens, hoe is het al je ‘bijna’ vriendje als je nog nooit één woord tegen hem gesproken hebt?

Ja dat is een van de redenen… :’(
Omdat hij me echt heeft duidelijk gemaakt dat hij keiverliefd is op mij… +moest je zien wat hij naar me schrijft, dan zou je het wel begrijpen… Als hij me ziet, kan hij zijn ogen niet van me afhouden en glimlacht hij naar mij en verdrinken we in elkaars ogen… En we kunnen elkaar echt ALLES zeggen.

Via de telefoon misschien ja… Ik zou eerst maar eens kijken hoe de real life communicatie gaat voordat je je druk gaat maken over je ouders. :’)

Ja maar het probleem is: ik heb een jongere zus en als ze me maar bij een jongen ziet lopen zegt ze het al tegen mijn ouders… En als ik dan bij die gast ga gaan, dan gaa ze et zeker zegge :-S begrijp je?

Ofwel doek in de bus dak my ‘ni goe’ voel en stap ek paar haltes vroeger af en spreek ek daar ergens af mee em zoda de bus weg is en ze et ni zie?

Dit ja.

Misschien ben je Limburgs of Belgisch ofzo maar probeer Nederlands te praten. Ga geen dingen stiekem doen.

Oke sorry…
En waarom niet?

Als je ouders er dan achter komen mag je hem helemaal niet meer zien omdat ze dan denken dat hij een slechte invloed op jou heeft ofzo. En ze komen daar altijd wel achter.

Ze ziet het toch niet als je in zijn huis bent, maar je kan toch altijd tegen je ouders zeggen dat je vriendschappelijk met hem gaat afspreken en dan kijk je wel waar het op uitloopt. Je trekt nu namelijk hele ver gezochte conclusies voor iemand die je niet in het echt spreekt.

Nja, maar hij zou het nog even willen stilhouden. Zijn ouders weten er ook niet van dat we goed overeen komen. Als hij met my aan het sms’e is en zijn ouders vragen wat hij doet dan zegt hij fb kyke… Dusja het moet nog even onder ons blyve… Want ja, ik ben een boerendochter en hij een boerenzoon en bij de boeren gaat dat heel snel rond als je begrijpt wat ik bedoel…

Net is je gevraagd of je gewoon ABN wilde typen. Nu ga je toch weer over op Limburgs/Vlaams (?) of whatever. Ik heb niks tegen dialecten hoor, maar op internet leest dat nou niet echt fijn.

En ik zou inderdaad vooral niets stiekem doen. Als je ouders daar wel achter komen, dan ben je verder van huis. Ik zou een gesprek aangaan, waarin je vertelt dat jij hem erg leuk vindt en hem beter wil leren kennen.

De reden dat jij beter zou kunnen krijgen omdat ie lelijk is volgens je ouders en je daarom niet mag afspreken vind ik heel raar. Ten eerste, het gaat toch om jou en ten tweede, lekker kort door de bocht.

Ja sorry, maar sommige woorden weet ik gewoon niet in het ABN en daarom schrijf ik ze in het vlaams…
Nja, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten beginnen vertellen.
Ja, vind ik ook… Maar er zijn denk ik ook nog andere redenen maar die weet ik eigenlijk niet. Ja het gaat om mij, dat vind ik ook. Maar mijn ouders vinden me zogezegd nog ‘te jong’, ze zeggen dat ik van mijn vrijheid moet genieten en blablabla… :’(

Ik had het dan meer om ‘blyve’ enzovoort. Dat leest niet echt fijn. :’)

Vraag thuis eens op een rustig moment of je even met je ouders kunt praten, omdat je ergens mee in je maag zit. Vertel je ouders dat je die jongen erg leuk vindt en hem dan ook beter wilt leren kennen. Vraag je ouders waarom zij vinden dat jij beter verdient. Komen ze weer op dat uiterlijk uit, dan dus het bovenstaande. Andere redenen? Praat daar dan eens goed over met je ouders. Je bent zestien en ik neem aan wijs genoeg om met jongens af te spreken.

Je vrijheid is echt niet weg als je iemand leuk vindt. :")