Ouders en auto

Ik heb afgelopen week mijn rijbewijs gehaald, vandaag ben ik en mijn vader dus een paar rondjes gaan rijden zodat ik aan zijn auto kan wennen.
Het is een grote auto vergeleken mijn lesauto, eigenlijk gewoon veel te groot voor mij.
Nu was ik op marktplaats het kijken voor een klein autootje wat niet te duur is.
Heb een aantal leuke gezien hier in de buurt dus ik aan mijn vader later zien.
Begon die helemaal van je hebt je rijbewijs pas en je wilt nu al een nieuwe auto blablabla.
Ik heel erg boos want bij mijn broer was dat allemaal geen probleem, hij had binnen 2 weken ofzo al een eigen auto…
Het enigste wat ik vroeg of ze mij de wegenbelasting en de verzekering willen betalen, de belasting is iets van 19 euro en de verzekering is met korting als die op de naam van mijn vader komt(zoveel jaren schadevrij).
Ik ben dus boos omdat ze voor mijn broer ook al die dingen betalen en hij heeft een diesel(veel duurder in de belasting dus) en ze hebben de helft van zijn auto betaald.
Iets wat ik nieteens vraag auto betaal ik zelf wel…
(als jullie je afvragen waarom ik niet gewoon in de auto van mijn vader rij, nou zo ben ik wat vrijer als ik mijn eigen auto heb. Ik kan naar sporten rijden wanneer ik wil, zwemmen wanneer ik wil (in de zomer) enz. Niet steeds wachten tot mijn vader thuiskomt van werk wat pas om 4 uur is.)

Ik wil het hier dit weekend dus weer met ze over hebben.
Want ik wil toch snel zijn niet dat die auto dadelijk verkocht wordt ofzo.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik het er weer rustig over kan beginnen ?
Want meestal bij zo’n dingen omdat mijn broer er ook wel betrokken bij is (zijn autokosten dan) wordt ik erg boos en agressief omdat hij alles krijgt betaald(omdat hij niet werkt).

Je moet opletten met die verzekering op je vaders naam enzo, want het kan zijn dat als jij erin rijdt terwijl hij op zijn naam staat, jij geen schadevergoeding, of maar de helft oid krijgt. Dus goed de voorwaarden van zijn verzekering lezen.
Bovendien is het voor jou best belangrijk dat je zelf je no-claim op gaat bouwen, daar heb jij ook weer wat aan als je op jezelf gaat. Dus ik zou hem gewoon lekker zelf verzekeren.

Heb je er ooit overna gedacht dat je ouders misschien niet genoeg geld hebben?
Bovendien mag je je vaders auto lenen, dus heb je nog niet echt je eigen auto nodig… En dat hij te groot is is gewoon een kwestie van wennen, dat komt vanzelf. Zo erg is het toch niet als je eventjes moet wachten met een auto kopen? De zomer is nog zeker 2 maanden weg, dus je hebt nog even.
En er staan duizenden auto’s op marktplaats.

heb je al tegen je vader gezegd?

Uhmm ze betaald de auto zelf ? En de belasting kost rond de 19 euro & verzekering zal ook niet zo duur zijn, als je dat van 2 auto’s kan, kan de 3e er toch ook wel bij? Het islogisch dat ze een auto wilt voor haar zelf, en het is wel kut ja als je broer dta mocht en jij opeens niet (heb ik met mijn broertje, dat is echt kut!) Maar ja, praten en kijken wat er is, misschien dat hij nu heel krap zit ofso?

Praat er inderdaad gewoon eens rustig met ze over, dus vraag ze dan waarom ze dat nu niet willen terwijl het bij je broer geen probleem was. Misschien hebben ze er wel een goede reden voor…

Ik zou ook boos zijn ja. Het is heel irritant wanneer je steeds niet weg kan omdat je bijv. in een gat woont en je op iemand moet wachten. Wij hebben gelukkig 2 auto’s thuis waardoor ik die van m’n moeder altijd wel kan lenen, maar ik snap dat je dan graag een eigen auto wil. Ik zou er gewoon over beginnen en vragen waarom het nou niet mag en waarom je broer het dan wel mocht… succes ermee!

Bedankt voor jullie reacties.
Het is al opgelost, mijn ouders betalen de belasting en verzekering voor me. :slightly_smiling_face:
Als alles goed gaat heb ik eind deze week mijn auto al.

Haha, sorry hoor. Maar mijn ouders zouden er echt nooit aan meebetalen :")
Ik snap wel dat het lullig is omdat ze bij je broer wel gelijk betaalden, maar wees uberhaupt blij dát ze betalen. Bij mij is die kans 0.00000001, hoe erg ik zo’n auto ook nodig heb.

Mooi dat het gelukt is! Geniet ervan! :grinning:

Ze is toch blij dat ze nu wel willen betalen?