ouders elkaar ontmoeten?

Ik en mijn vriend zijn nu 10 maanden samen en onze ouders hebben elkaar nog nooit ontmoet.Maar nu begint zijn moeder steeds meer te zagen dat ze mn ouders wil ontmoeten en iets wil gaan drinken met hun etc. ze hebben elkaar wel gezien en hoi gezegd enzo maar niet zo urenlang gepraat, en ik vind dit ook niet nodig. Onze ouders verschillen heel erg en daarom vind ik het niet nodig dat ze elkaar ontmoeten… Maar zij blijft steeds aandringen en zegt zelfs dat mijn vriend niet meer naar mijn huis mag komen als mijn ouders niet naar hun toegaan.Ik vind dit overdreven… Of ligt het aan mij? Is het echt nodig dat ze elkaar ontmoeten? Ik ben gewoon bang voor ruzie want ze zijn echt helemaal anders dan elkaar…

Als een van jullie jarig is, kunnen ze toch meegaan naar de verjaardag met familie enzo?

Ik zou dat hartstikke leuk vinden. Gewoon uit eten gaan of een terrasje pakken. Daar komt heus geen ruzie van. En ja, ik vind het nodig dat ze elkaar ontmoeten.

Mijn ouders hebben de ouders van mijn vriendje ook nog nooit echt ontmoet, behalve dat mijn vader zijn vader wel eens heeft gesproken of gezien op school. En wij zijn bijna 11 maanden samen, bij ons is het geen probleem maar is het een ramp? Als je ouders zijn ouders zo graag willen ontmoeten kun je ze toch een keer op de koffie uitnodigen of zo? Of op jouw verjaardag, oid.

Uit eten zou ik trouwens niet doen, dan zit je toch wel even aan elkaar vast en is gewoon ongemakkelijk, straks klikt het niet. Ik zou gewoon ergens/thuis gaan koffiedrinken, en als ze willen blijven hangen of praten kan dat gewoon, maar hoeft het niet.

Ik denk dat het goed bedoelt is. En dat zijn moeder (of ouders) het belangrijk vind(en) om jouw ouders te ontmoeten. Overleg met je ouders erover? En kijk wat zij ervan vinden. Hoe eerder dat afspraakje hoe sneller je van dat gezeik af bent toch? :slightly_smiling_face: Wel belachelijk dat zijn moeder dat zegt. Chantage helpt niet echt…

Mijn ouders hebben de ouders van mijn vriendje nooit gesproken, misschien hebben ze 1x ‘hoi’ gezegt met wegbrengen voor schoolreizen enzo, ik heb nu 17 maanden en ik vind het eigenlijk nog niet nodig ook :’). Maarja, als zijn moeder dat wil, why not?

Hoe moet dat later dan? vind je het dan ook niet nodig

Onze ouders kende elkaar al, en vandaag hebben ze elkaar echt gesproken voor het eerst sinds wij iets hebben. Mijn moeder zei wel dat ze het fijn vond omdat ze over veel dingen hetzelfde dachten. Ik denk wel dat het handig is als ze elkaar ontmoeten.

Op het moment ben ik nog 16, en ik vind het nu nog niet nodig, omdat onze ouders echt helemaal niks gemeen hebben en het ook heel akward zou worden aangezien mijn pa niet meer kan praten, stel ik het het liefst nog even uit tot het op samenwonen komt ofzo.

nja een beetje hetzelfde hier:)
zijn ouders zijn heel erg rijk en hebben superveel luxe enzo, terwijl mijn moeder eigenlijk in schuldbemiddeling zit…
Zijn ouders weten dit niet,maar ik ben bang dat zij gaan praten over bv de mooie dingen die ze hebben, en daar zal mijn moeder wel wat chagrijnig van worden…

Ja, hier hetzelfde probleem. Het is niet zo dat ik absoluut niet wil dat ze elkaar niet ontmoeten ofzo. Maar ja, zolang het nog niet super serieus is, vind ik het veel belangrijker dat jij met de ouders van je vriend kan opschieten en andersom dan elkaars ouders.

Wij zijn bijna drie jaar samen en ze kennen elkaar ook maar heel vaag, van zo af en toe dat mijn moeder me afzette bij m’n vriend enzo. Ik vind het ook niet erg. Ze moeten toch pas tegen ons huwelijk elkaar goed kennen :’) en dan hebben ze nog wel tijd genoeg.

Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor ruzie, het zijn wel volwassenen. Je moeder kan ze misschien gewoon even binnenvragen voor koffie ofzo en dan even praten. Niet meteen te grootse plannen.

Wij zijn 1 jaar en 3 maanden samen. Mijn ouders weten wel hoe ze eruit zien. En op mijn gala hebben ze ook heel even gepraat. Maar echt ontmoeten? Nee nog nooit. De moeders zullen opzich goed met elkaar om kunnen gaan.

Het is ook niet persé nodig. Als het zo’n ramp is voor die moeder zal ik het toch maar even bespreken met je ouders of zij het ook goed vinden.