Ouders denken dat bisexualiteit een fase is

Hoi! Ik ben 15 jaar en bisexueel. Een tijdje terug kwam ik er achter dat ik ook naar meiden begon te kijken en ik heb hier dus met mijn beste vriend over gepraat, want wij delen altijd alles en hij is ook bi, dus ik kon wel wat advies en verhalen gebruiken. Een tijdje terug wist ik het zeker, want ik werd verliefd op een meisje. Veel van mijn vriendinnen heb ik het toen ook verteld, omdat ik graag de kast uit wilde en ik me niet wilde schamen voor wie ik ben. Vlak daarna schraapte ik al mijn moed bij elkaar en vertelde ik het mijn ouders. Eerst mijn moeder, en die reageerde er goed op, dus daarna ook mijn vader. We hebben er lang over gepraat en ik heb ze precies verteld wat ik voelde, en ze zeiden dat ik het beter niet aan mijn vrienden kon vertellen ‘om mezelf te beschermen’, want ‘je bent 15, dus je bent ook aan het experimenteren en misschien kom je er later achter dat je helemaal niet bi bent en moet je je vrienden vertellen dat het toch niet zo is’. Het klonk enorm alsof ze vonden dat ik me ervoor moet schamen en het klonk ook alsof ze het niet serieus nemen en denken dat het een fase is. Mijn ouders accepteren en steunen me wel, maar volgens mij nemen ze het niet serieus. Wat moet ik doen?

Ach, volgens mij maken ze zich gewoon zorgen om hoe andere mensen erop reageren. Ik zou je er niet druk om maken want je ouders vinden het wel prima. Ze merken vanzelf wel dat het geen fase is.

Of ze proberen je te beschermen bang voor homo haat en pesten. zolang ze het accepteren als je een relatie krijgt met een vrouw is het prima toch

Ah, oké, ik snap ze nu wel een beetje. Thanks!

Ik kan mij wel vinden in jouw ouders hun gedachtegang. Ik wil hiermee niet zeggen dat jij niet bi kan zijn maar het is vaak ook zo dat als je op jouw leeftijd bent dat dan veel dingen ook werkelijk een fase zijn terwijl ze voor diegene zelf niet zo voelen.
Ouders kijken hier anders tegenaan en hebben meer levenservaring.
Bedenk zelf wat je wil gaan doen en blijf bij hoe je je voelt en je ziet vanzelf wel hoe het loopt

ik snap je ouders wel, en idd wat heartattack zegt, het is niet zo dat je niet bi kan zijn.
toen ik ook 15 was dacht ik ook dat ik soms gevoelens heb voor meisjes, maar eigenlijk was het meer dat ik ze mooi vond, en het was voor mij inidergeval meer een fase, dat ik een beetje aan het uitzoeken was wie ik eigenlijk ben.
nu ben ik 18 en ik weet nu wel zeker dat ik helemaal hetero ben, en dat ik die gevoelens niet meer had.

nogmals ik zeg hiermee niet dat het bij jou ook hetzelfde is/ gaat gebeuren, maar zo had ik het ervaren.