Ouders controleren

Hallo…

Mijn ouders willen dus mijn mail gaan controleren. Ik had net ff ingelogd op mijn mail op mijn moeders laptop om iets te laten zien, maar ze vond het raar dat ik een beetje hysterisch werd toen ze niet wou afmelden. En dan komt mijn vader natuurlijk weer met: Ja het is wel goed dat we je eens gaan controleren, even kijken wat je allemaal uitspookt. Dan denk ik wtf het is mijn mail, is er geen wet ofzo daarover? Ik bedoel ik vind het schending van privacy…

Zijn er meer mensen die dit hebben??

Waarom zouden ze je mail controleren? Maak gewoon een nieuw emailadres aan! Mijn vader keek eerst ook op mn msn, hij wist opeens dat ik met iemand had. Dus toen dacht ik ‘wtf’ en heb ikmeteen een nieuw emailadres gemaakt met een heel moeilijk wachtwoord xD

Ah mijn moeder doet ook weleens zo irritant.
Alsof ik rare dingen mail, ik wil gewoon niet dat mijn ouders alles lezen.
Echt super irritant.

^Ik heb dus ook geen idee waarom ze het zouden willen controleren, zoveel spannends doe ik nou ook weer niet… Misschien komt het doordat ik een laptop heb gekocht, en ze dus niet meer de geschiedenis kunnen gaan nachecken op onze computer… Maar wat kun je ertegen doen?

Nieuw e-mailadres met een ontzettend moeilijk wachtwoord dus :frowning_face:

Tja, als je je wachtwoord nu verandert denk ik dat je ouders kwaad worden en je dwingen om het te vertellen of niet?
Anders zou ik dat gewoon eens proberen

Mijn ouders weten mijn wachtwoord niet, ik verander hem om de week om dat soort problemen te voorkomen… Maar ik heb toch recht op privacy? Ik vind mijn mail lezen zonder mijn toestemming schending van mijn privacy… Of overdrijf ik nu?

maak gewoon een nieuw emailadres aan die je vanaf nu gaat gebruiken en gebruik je oude voor je ouders maar je moet bij die oude dan eerst bepalade dingen weghalen waarvan je niet wil dat hun het lezen :slightly_smiling_face:
dat lijkt me wel iig wel slim :stuck_out_tongue:

Vind niemand dan dat dit schending van je privacy is?? :open_mouth:

Ik wel,
Mijn moeder krijgt never nooit mijn wachtwoorden…

(Helaas moet ik nu op haar laptop omdat de mijne stuk is, maar ik wis hier nu zelfs de geschiedenis)

Neu, zo zou ik het niet noemen. Het zijn je ouders, logisch dat ze willen weten wat je uitspookt op internet. Ik heb 2 maanden geleden zelf een gmailadres aangemaakt zonder dat mijn ouders het wisten en iedereen gemaild dat het mijn nieuwe adres was. Opgelost :slightly_smiling_face:

Mm ik denk dat ik toch maar nieuw mailadres moet aanmaken… Ik schrijf zegmaar een verhaal, dat verhaal is 16+ en niet helemaal wat je ouders graag van je zien…

als je dat doet weten je ouders ook dat je iets te verbergen hebt en worden ze alleen maar bezorgder en gaan ze drammen om je wachtwoorden en dan wordt het echt een grote ruzie
ik zou met ze praten maar dat is ook zo cliché

Ik vind dit zeker schending van je privacy, dat hadden mijn ouders eens moeten flikken toen ik jouw leeftijd had. Ik zou inderdaad gewoon een nieuw email-adres aanmaken.

Ik vind het wél schending van privacy, ik vind dat je zoiets echt niet kan maken, ouders of niet.

zodra ze het doen zonder jouw toestemming is het idd schending van privacy, ik zou ook een andere email aanmaken.

Voor jouw ouders ben jij natuurlijk hun kleine meisje, ze willen je beschermen. Ze zijn zelf ook jong geweest en weten dat je makkelijk in iets verkeerds terecht komt. Maar ze moeten ook leren dat ze niet alles in de hand kunnen hebben, ik zou dus ook even met hun erover praten wat jij ervan vindt.

Ja idd, verwijder al je emails op dit adres zodat ze nergens wat achter kunnen zoeken en maak dan een nieuwe aan

woow echt erg dat ze je willen controleren.
Ze hebben dus niet echt vertrouwen in je en denken dat je wat te verbergen hebt ofzo.
Misschien denken ze dat je mailt met oudere jongens en je naaktfoto’s stuurt?

Mijn moeder is niet zo. Wij hebben ieder een account van onze provider en zij checkt op mijn computer dr e-mail en door die windows live mail staan onze e-mails bij elkaar. Dus hij opent vaak standaard in mijn account. En ik doe met dat e-mail adres al mijn internet bestellingen en heb ik nieuwsbrieven van winkels.
Verder heb ik dan een hotmail en daar mail ik gewoon met vrienden en ik heb automatisch aanmelden maar ze zou dat nooit doen ofzo.
Plus dat als ze mijn mails zou lezen er niet veel bijzonders instaan want hetgene dat geheim is mail ik in code taal :stuck_out_tongue: Weet zij veel wie of wat een *afkorting bestaande uit 2 letters* is :stuck_out_tongue:

Maargoed als ik jou was zou ik maar een nieuw account aanmaken ja.
Wat je wel kan laten merken als je ouders erover beginnen is dat je zegt ik vind het jammer dat jullie zo weinig vertrouwen in mij hebben.
e-mail is hetzelfde als post en als jullie mijn post openmaken is dat privacyschending, en bij e-mail is dat net zo.

.