ouders boos over 'foute' jongen

ik heb iets met een jongen waar me ouders niet bepaald weg van zijn. ze hebben verhalen over m gehoord, en ze weten dat hij een strafblad heeft. Hij heeft ook wel dingen gedaan, dat weet ik zelf ook wel, maar hij is met veel gestopt en voor mij is hij echt heel erg lief.
maar mijn ouders denken dat hij het niet meent en dat k dom ben dat ik in zijn woorden trap enzo, en zijn bang dat ik in ‘zijn groepen’ terecht kom.

maar ik weet dat hij het meent want we hebben eerder al iets gehad, een half jaar geleden, wat niet werkte omdat ik t niet wou. In dat half jaar heeft hij echt heel erg zijn best voor me gedaan ens, maar dat kan ik niet zeggen omdat mijn ouders toen dachten dat t over was.

weet iemand iets waardoor mijn ouders hem misschien leuker vinden, of het in ieder geval minder afkeuren?

Kijk, dit zijn nou gewoon typisch ouders. Weet dat ze gewoon het beste voor je willen, en ze willen jou gewoon niet in gevaar brengen. Ik denk niet dat er veel aan te doen is, mijn ouders zijn ook zo. Gewoon te overbezorgd.

Ik denk ook niet dat je er zoveel aan kan veranderen :frowning_face:
Je ouders houden van je & willen dat je niks vervelends overkomt…

als ik een dochter had van 15 die een vriend met een strafblad had zou ik
ook bezorgd zijn…

Ik snap je ouders wel, hij heeft natuurlijk niet voor niks een strafblad. Maar als jij zeker weet dat hij echt verandert is, waarom nodig je hem dan niet een keer bij jou thuis uit? Dan kan hij je ouders ontmoeten en zien ze met eigen ogen wat voor leuke jongen het is =)

Hebben je ouders je vriend weleens ontmoet?
Waarom gaan jullie en vooral je vriend geen gesprek aan met jouw ouders. Mijn vriend heeft namelijk ook dingen gedaan in het verleden, maar komt daar eerlijk voor uit naar mijn ouders en meent ook wat hij zegt. En die eerlijkheid is voor mijn ouders heel belangrijk.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie zit, maar een gesprek is allicht de moeite waard.

Precies, probeer je daar ook is in te verplaatsen. Zorg dat hij is bij je thuis komt als je ouders er zijn, zodat ze ook zijn goede kanten zien. En aan je ouders laten zien dat jij géén verkeerde dingen gaat doen.

hij moet zich gewoon bewijzen en dat heeft gewoon tijd nodig!

Zou hetzelfde doen als ouder… Vraag ze om een kans.

Ik zou er in ieder geval voor oppassen dat jij niet steeds naar hem toe gaat. Omdat je weet dat je ouders hem ‘niet mogen’’ ben je snel geneigd om naar hem toe te gaan. Probeer eens vaker bij jou thuis af te spreken. Dan zien je ouders hem vaker, en hopelijk herstelt hun beeld. En dat zal gebeuren als ze zien dat hij echt echt lief voor je is :slightly_smiling_face:

En vaak hebben ouders gelijk… In mijn ogen veranderen zulke jongens (bijna) nooit! Is echt maar op een hand te tellen…

Ik denk niet dat jij daar wat aan kan doen, maar dat je vriend moet laten zien dat hij een goeie jongen is. Die bezorgdheid van je ouders is niet onredelijk, ik kan me ook wel wat types voorstellen waarvan ik hoop dat mijn toekomstige kids ervan uit de buurt blijven.

hij moet eerst vertrouwen winnen bij je ouders
anders werkt het nooit!
het heeft eerst tijd nodig

Neem hem gewoon eens mee naar huis zodat je ouders kunnen zien hoe hij is.

jaa ik snap je ouders wel een beetje :blush:
maar ze mogen de jongen niet beoordelen op verhalen,
en is wat hefet ie dan gedaan vanwege dat strafblad:$

en misschien moeten je ouders hem gwwn leren kennen;)
een keer wat leuks doen met jou ouders hij en jij en miss wel zijn ouders

veel geluk’'x!

Je ouders houden van je en zijn bezorgd. Ze willen alleen maar het beste voor je. En ik adviseer je, pas op met foute jongens. Ik meen het.

Laat hem geregeld mee-eten, en blijf eens beneden zitten na het eten ipv samen naar boven. Geef je ouders de kans met hem te praten en dingen over hem te ontdekken. Zo’n vragenuurtje dat hoort er bij, en ontkomt hij toch niet aan. Maak er dus gebruik van.

Ja ga dat meisje nog eens even tips geven hoe ze kind met een strafblad, die hij heus niet voor niets heeft, in haar leven kan houden terwijl haar ouders het niet willen wat nogal logisch is. Daarbij zegt de TS ook nog eens dat hij met veel dingen gestopt is. Maar dus niet met allemaal. Gek he, dat zo iemand een slechte factor in je leven is?!