Ouders boos om oppassen tot half 2 s'nachts

Hee meiden, ik zit nu wel echt even met iets… Ik kwam net thuis van het oppassen (2 huizen verder op) en m’n vader was helemaal kwaad en zei dat hij het niet vind kunnen dat ik zo laat thuis kom omdat ik ‘nog maar’ 17 ben. En dat hij er morgen met m’n moeder over zal spreken omdat hij dit echt niet vind kunnen. (mn moeder sliep al). Ik persoonlijk vind het helemaal nergens op slaan, ik ben hartstikke druk met mijn opleiding (opleiding duurt 4 jaar ik doe hem in 2) en kan verder niet werken omdat ik elke dag van 9 tot 5 stage. Dus ben ik nu drie keer wezen oppassen bij de buurt kinderen van 9 tot half 2 ong. Vinden jullie dat dit niet kan? Ik ben bijna 18… nog 2 maand. Ik heb het geld nodig voor een nieuwe laptop voor school… verder ga ik NOOIT uit en dan gaan ze zeuren omdat ik oppas? Wat vinden jullie?

Ik vind dat je ouders een beetje overdreven reageren. Ofja, je vader. Het is toch maar 2 huizen verderop? Als je nou een heel stuk alleen over straat moest, oké, maar dat is niet het geval. Wist je vader vooraf niet dan dat het zo laat zou worden? Ik vind iig dat je niks fout hebt gedaan ofzo, je bent bijna 18 en gewoon een avondje gaan oppassen!

Te overdreven! Of je nou thuis tot half 2 op de bank zit, op 2 huizen verderop en daar geld verdiend en oppast. Daar is toch niets mis mee? Als hij het een groot probleem vind om naar huis te lopen, kan je hem tevoren wel even wappen ofzo.

Ik ben 16 en ik pas ook precies 2 huizen verderop op tot soms wel 2 uur. Niks aan het handje!

Beetje overdreven ja vooral omdat het maar 2 huizen verder is.
Praat gewoon eens goed met je vader hierover en leg hem uit dat dit belangrijk voor je is.

Ik zou echt heel erg boos worden als me ouders daarover zouden zeiken.

De vraag is of je ouders boos werden om de tijd of om iets anders.
Kan het niet zijn dat ze eerder boos zijn omdat ze niet wisten hoelaat je thuis zou zijn of waar je was? gezien ze pas na afloop boos werden