Ouders boos om oppassen tot half 2 s'nachts

Hee meiden, ik zit nu wel echt even met iets… Ik kwam net thuis van het oppassen (2 huizen verder op) en m’n vader was helemaal kwaad en zei dat hij het niet vind kunnen dat ik zo laat thuis kom omdat ik ‘nog maar’ 17 ben. En dat hij er morgen met m’n moeder over zal spreken omdat hij dit echt niet vind kunnen. (mn moeder sliep al). Ik persoonlijk vind het helemaal nergens op slaan, ik ben hartstikke druk met mijn opleiding (opleiding duurt 4 jaar ik doe hem in 2) en kan verder niet werken omdat ik elke dag van 9 tot 5 stage. Dus ben ik nu drie keer wezen oppassen bij de buurt kinderen van 9 tot half 2 ong. Vinden jullie dat dit niet kan? Ik ben bijna 18… nog 2 maand. Ik heb het geld nodig voor een nieuwe laptop voor school… verder ga ik NOOIT uit en dan gaan ze zeuren omdat ik oppas? Wat vinden jullie?

Ik vind dat je ouders een beetje overdreven reageren. Ofja, je vader. Het is toch maar 2 huizen verderop? Als je nou een heel stuk alleen over straat moest, oké, maar dat is niet het geval. Wist je vader vooraf niet dan dat het zo laat zou worden? Ik vind iig dat je niks fout hebt gedaan ofzo, je bent bijna 18 en gewoon een avondje gaan oppassen!

Te overdreven! Of je nou thuis tot half 2 op de bank zit, op 2 huizen verderop en daar geld verdiend en oppast. Daar is toch niets mis mee? Als hij het een groot probleem vind om naar huis te lopen, kan je hem tevoren wel even wappen ofzo.

Ik ben 16 en ik pas ook precies 2 huizen verderop op tot soms wel 2 uur. Niks aan het handje!

Beetje overdreven ja vooral omdat het maar 2 huizen verder is.
Praat gewoon eens goed met je vader hierover en leg hem uit dat dit belangrijk voor je is.

Ik zou echt heel erg boos worden als me ouders daarover zouden zeiken.

De vraag is of je ouders boos werden om de tijd of om iets anders.
Kan het niet zijn dat ze eerder boos zijn omdat ze niet wisten hoelaat je thuis zou zijn of waar je was? gezien ze pas na afloop boos werden
Misschien kan je van te voren zeggen “Ik blijf tot zo laat oppassen, ik zit 2 huizen verderop bij…”

Ik vind dat je vader wel echt overdrijft? Want als je uit zou gaan of naar een feest zou gaan zou je ook laat thuis komen?

Of het ligt aan mijn ouders, maar ik moet altijd half een thuis zijn van een feest terwijl ik 15 ben? & Discotheek van 15 t/m 17 half twee?

Wat willen ze er nu nog aan veranderen trouwens

waarschijnlijk zijn ze boos omdat ze bezorgd waren, omdat zij niet wisten dat het oppassen tot zo laat zou zijn. Leg het ze rustig uit, en dat je dit geld nodig hebt én dat je het ook nog eens leuk vindt om te doen.

Sorry hoor maar je ouders reageren beetje overdreven. :’)

Als jij met die ouders hebt afgesproken dat je tot half 2 zou blijven, moet je dat de volgende keer even tegen je eigen ouders zeggen, dan weten ze waar ze aan toe zijn. Kan schelen (:

Ik snap je ouders wel hoor. Ze reageren wat overdreven, maar dat die mensen je laten oppassen tot half 2 ´s nachts vind ik ook wel wat vreemd.

Dan ben ik dus niet de enige die vind dat ze overdreven reageren. De kinderen sliepen ja :stuck_out_tongue: Ik heb 300 x gezegd dat ik ging oppassen, dus ze wisten waar ik was. Ik zei ook: ik weet niet hoe laat het word, ik denk wat later dan de vorige keer (dat was 1 uur) omdat ze nu later weg zijn gegaan. Toen ik thuis kwam zei m’n vader ook: ik wil dit niet meet, je zou om 1 uur thuis zijn. Ik dacht echt: dat heb ik dus nooooooit gezegd. Nja mn vader wil je niet boos op je hebben… Dan word het echt heel erg hier in huis, dan word het het toppunt van negeren. Ik hoop dan dat mijn moeder er anders over denkt, en dat zij zegt dat het wel oké is. Bedankt voor jullie reactie iig! Dan weet ik dat ik niet verkeerd zit om te denken dat ze te heftig reageren

Wat overdreven! Het is wel laat ja, maar ze moeten juist respect hebben dat jij in zo’n drukke tijd nog een plekje vrij hebt om te werken!

Nee ik vind dat je vader overdrijft. En ik herken het. Mijn vader werd twee weken geleden ook kwaad omdat ‘er nooit was’ omdat ik vrijdag heel de avond was gaan babysitten. Sorry maar je verdient geld en je doet iets nuttig en verantwoordelijk. Dat zou juist positief beoordeeld moeten worden in plaats van bestraft.

En ik heb echt respect voor je meid. Vergeet zeker niet af en toe toch iets leuks te doen.

Ik snap je vader niet. Hij had jou toch gewoon even kunnen contacten waar je bleef en zo. Telefoon of gewoon even naar je toe komen.

Heel vervelend als je ouders je niet supporten in dat soort dingen… Ik ben het wel met je eens dat zulke dingen aangejuicht moeten worden.

Dankje meid! Je bent de eerste die dat zegt, zelfs mn moeder zei dat het verkorten van mn opleiding bull shit is … maarja doe het voor mezelf

M’n vader was gelukkig niet meer boos en chagarijnig. Ik mag nu tot maximaal half 1 oppassen…

Misschien kan je wat leerwerk meenemen, voor als de kinderen in bed liggen? Misschien kijkt je vader er dan anders tegenaan?