Ouders aanspreken.

Ik vroeg me af, hoe spreken jullie je ouders aan?

Dus met U en gewoon met jij/je. Noem je ze bij hun voornaam of anders?

Ik spreek met ouders aan met Pap/Mam en gewoon met jij en je.

ik met papa/mama en ook gewoon jij en je. :’)

pap/mam of je/jij.

Pap/mam, jij en je xD

Iemand die ik ken moet haar ouders met U aanspreken, dat was echt vreemd om mee te maken.

papa (of soms gerrit, maar is niet zn echt naam hoor :slightly_smiling_face: ), mama en met gij,ge (belgie)

je en jij en met mam en soms haar voornaam als ik het over haar heb met haar vriend…:stuck_out_tongue:

Papa/Mama en ook gewoon jij en je haha:p

Een vriend van me noemt zijn ouders altijd bij de voornaam, dat is ook wel raar…

ik ken mensen die altijd spreken met u en uw
dat vind ik echt vreemd, beetje afstandelijk… het zijn je ouders maar

ik zeg zelf je/jij of pap of mam

Pap, mam, jij je.

Idd, vindt het ook heel raar om mijn ouders met hun gewone naam aan te spreken haha, volgens mij heb ik dat nog nooit in mijn leven gedaan.

Papa of mama
Jij of je
En om de lachen: moedertje

Baba en mama.

Pap mam, en u, nouja u dan wel in het Limburgs ^^. Volgens mij zeggen hier best wel wat mensen u tegen hun ouders, maar ook wel veel jij. Maar ik ben niet beter gewend, vind het ook totaal niet afstandelijk ofzo, hoewel ik wel begrijp dat anderen dat wel vinden.

Heit/mama, en ookwel jij of je,
en op het moment noem ik iedereen guapo, ookal weet ik niet hoe ik er aan kom :blush:

mam, jij, je, dude, doos, alles wat er op dat moment in me opkomt. spreek mijn moeder precies aan zoals ik mn vriendinnen aanspreek.

zou het trouwens echt vreemd vinden als je u tegen je ouders moet zeggen :expressionless:
heb veel respect voor mn moeder maar vind niet dat ik haar daarom met u zou moeten aanspreken… het is toch geen vreemde!?

Ik zeg altijd mamske tegen mijn moeder. :’)

Als ik de telefoon op neem en ik zie dat het mama is zeg altijd Daaaaaag Moeders ( of als ik zelf bel ). Maar ik spreek ze gewoon aan met mama en papa geloof ik. Gewoon je/jij maar soms ook uit net heid en vreemd taal gebruik U. Niet omdat het moet ofzeu.

Jij / je + Papa / mama

Ma, mama, mams, voor de grap weleens haar voornaam :'3
En verder gewoon je/jij.

Papa/mama en jij/je.