Oudergesprek geschiedenis

Morgen zijn de oudergesprekken bij mij op school. Mijn ouders gaan met mijn mentor praten en met mijn geschiedenisleraar. Ik heb niet zulke goede cijfers gehaald voor geschiedenis maar dit heb ik nog niet aan mn ouders verteld. Hij zei dat ik best mee mocht komen naar het oudergesprek. Dus ik heb even een paar vragen :

-Waar praten ze meestal over bij zo’n oudergesprek? Over je cijfers, of over hoe je bent op school?

-Zal ik meegaan of niet? Wat is beter (voor mij?) (Dus zegmaar dat hij wss aan mn ouders verteld over mn slechte cijfers of dat ik mee ga en er bij ben en het op een een of andere manier ‘ontloop’) Wat zouden jullie doen in deze ‘situatie’.

Thaankss :slightly_smiling_face:

Waarom willen je ouders graag met de geschiedenisdocent praten als ze nog niet eens weten wat voor cijfers je voor het vak hebt gehaald?

Zelf ging ik nooit mee naar dit soort gesprekken, je weet zelf wel wat er aan de hand is toch. Er wordt gepraat over wat je cijfers zijn en waarom het zo slecht gaat, ook wat er moet gebeuren zodat je hogere cijfers krijgt wordt besproken.

Ik zou dus niet meegaan en heel snel aan je ouders vertellen dat je geen goede cijfers hebt gehaald.

Ik had zegmaar een 6 op mijn rapport, en dat was dus voor geschiedenis, verder zevens enz. Daarom wilden mijn ouders even met mijn geschiedenisdocent praten.

In de eerste heeft mijn mentor dingen over mij gezegd die heel erg verdraaid waren. Sinsdien ga ik altijd mee, kan ik gelijk zeggen als ik ergens niet mee eens ben en stiekem vind ik het prettiger dan als mijn ouders zonder mij met me mentor gaan praten. Vorig jaar had ik ook slechte cijfers en toen werd er gewoon gezegd dat ik beter mijn best moest doen en als ik dat niet deed niet overging punt.

Dus ze weten wel welke cijfers je hebt gehaald?
Als je voldoende staat dan is het sowieso niet nodig om mee te gaan.

Ik zou inderdaad je ouders vertellen dat je niet zo’n goede cijfers gehaald hebt, en misschien ook vast waarom (als je dit zelf weet).

Verder wordt er inderdaad op zo’n oudergesprek gepraat over je cijfers, maar ook over hoe je in de klas bent. Je kan dan ook eventueel met je ouders of de docent afspraken maken om dit te verbeteren.

Ik zou zeker meegaan als ik jou was, het is maar heel even maar kan wel zinvol zijn.

Ik ben nog nooit naar een oudergesprek geweest en mijn ouders ook nooit, dus daar kan ik je niet mee helpen plus ik denk dat wat er wordt besproken per school en leraar verschilt. Verder denk ik dat je beter mee kan gaan, dan weet je tenminste wat er over je gezegd wordt etc.

Ik ga altijd mee. Je weet dan precies wat voor info je ouders krijgen, en kan zelf ook aanvullen of zeggen dat iets niet klopt.

Ik moet wel altijd mee naar die oudergesprekken en ik vind het echt heel erg K*T. Ik zit daar gewoon een beetje zo van “Ja. Ik ben er ook hoor.” Mijn ouders en docenten zitten daar de hele tijd zo te praten over mij. En ik zit er bij.