Ouderenzorg.

Hi!
Nou, ik heb een opdracht gekregen van school en ik moet een beetje uitzoeken waarom mensen wel of juist niet werkzaam zou willen zijn binnen de doelgroep : Ouderenzorg.
Dus mijn vraag aan jullie is: Zou jij werkzaam willen zijn binnen deze doelgroep? Waarom wel of niet?

Alvast bedankt!

up

Ja, de verhalen lijken me leuk. Alleen de mindere kant: ze gaan ook dood en je ziet ze dus sterven.

Ehm ik heb wel wat argumenten.

Wel willen:

• Die ouderen hebben Nederland deels voor ons opgebouwd, dus wil je uit loyaliteit iets terug doen.
  • Vaak hebben ze niemand meer, en dan is het ontzettend leuk om ze blij te maken door voor ze te zorgen.
  • Je krijgt een hele hechte band met ze.

Het niet willen:

• Het is heel zwaar werk.
  • Sommigen mensen overlijden natuurlijk ook, en daar moet je maar net tegen kunnen.

Wel:
-Je leert hoe je met ouderen moet omgaan qua zorg
-Je maakt hun leven gemakkelijker

Niet:
-Lichamelijk en geestelijk zwaar werk
-Je moet tegen ‘‘vieze’’ werk, zoals het wassen van ouderen.

Dank jullie wel!

Nee ik zou dat niet kunnen aangezien ik een beetje smetvrees heb en aangezien dit soms erg vies werk kan zijn zou ik dat niet kunnen

Nee. En waarom niet? Heel simpel, mijn capaciteiten liggen ergens anders. Zo ben ik goed met economie, met cijfertjes en met dingen op lossen, en heb ik -te- weinig geduld om met ouderen te werken. Het gaat langzamer met hun, en dat vind ik heeeel moeilijk om daar mee om te gaan. Ik vind het wel heel knap als mensen het wel kunnen, omdat je hun leven een soort van meer plezier geeft.

Ontzettend bedankt dames!

upje

Up.

Upp!

zo vaak hoef je niet te uppen, hoeveel meningen moet je hebben het wordt toch wel een beetje hetzelfde

je krijg veel dankbaarheid van je werk. De meeste ouderen zijn al helemaal blij
als je langs komt om het linnengoed aan te vullen (ik loop stage in een verzorgingstehuis…). En door het vieze werk kijk je op een gegeven moment doorheen, en je went eraan…

Ik moet er een heel verhaal van maken, dus ik heb zoveel mogelijk meningen nodig.

Nou de ouderenzorg trekt me niet heel erg aan. Heb een deel van mijn maatschappelijke stage er ook gedaan. Het is wel heel leuk om met die mensen te praten etc. maar ik zou het wel moeilijk vinden als een mevrouw in haar broek heeft gepoept en ik moet het verschonen. Of een demente die keihard tegen je begint te schreeuwen en te tieren, nee dat is niks voor mij dat weet ik zeker. Maar er zitten ook hele lieve mensen bij, ik had met een mevrouw geknutselt en toen kreeg ik een reep van haar! Vet lief haha. :3

Maar ik wil verpleegkunde doen dus ik moet de eerste twee jaar van mijn opleiding dus ook in een verzorgingshuis doen, daar zie ik dus best wel tegenop. :frowning_face: Maargoed het moet maar en het komt vast wel goed.

Bedankt voor jullie mening dames!