Oudere vriend

Ik ben bezig met een jongen van 23. Ik weet nog niet of het iets wordt maar ik vind het tot nu toe erg leuk! Ik ben zelf 16. Maar er is echt een klik tussen ons! Ik weet niet hoe ik het tegen mijn ouders moet zeggen …
Tips alsjeblieft ? :innocent::pray:t2:

Ik zit in zo’n soort situatie alleen ben ik 17. Ik zou eerst even afwachten en kijken hoe het tussen jullie gaat, en als je denkt dat het echt iets gaat worden of als het iets is, dan zou ik pas het vertellen. (stel dat je er al gauw achterkomt dat hij ‘het’ niet is, dan heb je die moeite van het vertellen voor niks gedaan).
En dan gewoon zeggen, je kunt desnoods subtiel van tevoren vragen hoe ze zouden reageren als je met iemand van 23 had. Ik zou het ze hoe dan ook wel eerlijk vertellen en er open over zijn.

weg

Mijn moeder had dus door dat er iets aan de hand was. Toen heb ik het eerlijk verteld, ik kan moeilijk dat soort dingen voor me houden. Ze kwam over alsof ze er niet heel veel problemen mee had. Maar het liever niet had. Maar achteraf hoorde ik een gesprek dat ze er streng op tegen was. Ik weet niet wat ik er mee moet nu …
Please help :flushed::flushed:

Wat is precies de reden dat ze het er niet mee eens is? Dat het een verschil van 7 jaar is, oke. Misschien moet je vragen wat haar concrete probleem daarmee is.

@ Nina Abigail

Dat is een goede! Ik denk gewoon omdat hij ouder is. Maar 23 klinkt heel wat, maar hij doet zich niet zo veel ouder voor.

Nodig hem een keertje thuis uit zodat je moeder hem leert kennen. Dan is het ook al heel anders

Probeer de zorgen bij je ouders weg te halen. Nodig de jongen bij je ouders uit op visite. Als het echt een leuke jongen is, zullen je ouders het vast sneller accepteren wanneer ze hem een beetje kennen.

Ik zou eerst afwachten tot het serieus iets wordt, daarna zou ik er gewoon rustig met je ouders over hebben of hem aan je ouders voorstellen.

Als jij hem leuk vind en graag zou willen kijken of het verder nog iets wordt, dan is het misschien wel een goed idee om hem eens bij jou thuis uit te nodigen. Dan kunnen je ouders ook zien dat het een normale gast is.