Haaai, hier mn verhaal even, ik moet het echt even kwijt. Sindskort heb ik met iemand van 24, maar ik ben 15. Zijn ouders al ontmoet en die hebben geen probleem met het leeftijdsverschil… Nu moet ik het mijn moeder ook gaan vertellen dat ik wat met een oudere jongen heb… Maar die gaat hem flippen! Mn vorige vriend was 19 en toe flipte ze em ookal helemaal! What to do? Liefss ,
Tja, als je moeder het niet wil, moet je er alsnog over praten met haar?
Het is wel een groot leeftijdsverschil, zitten jullie niet in een compleet andere levensfase?
Hmm nee dat valt eigenlijk wel mee! Ik vind het moeilijk thuis te vertellen want ik weet dat er geflipt word…
Wat vindt je moeder precies vervelend eraan? Misschien moet je hem anders eerst introduceren voordat ze een mening klaar heeft staan. Als hij een goede indruk maakt, denkt ze misschien anders.
Mmm…eerlijk gezegd wel een groot verschil. Maar neem hem gewoon een keer mee.
Nouja ze wou niet dat hij hier thuis kwam, en de hoogste gezeik erover… Ze heeft hem eigenlyk niet geaccepteerd.
Je nieuwe vriend meenemen zonder te zeggen hoe oud hij is en dan met z’n drieën om de tafel gaan zitten en de situatie bespreken. En als ze het echt niet accepteerd, dan vrees ik dat je je relatie zal moeten verbreken. Het leeftijdsverschil is ook behoorlijk groot dus in die zin snap ik je moeder, het is behoorlijk heftig. Dus ga verstandig om met wat je moeder er over te zeggen heeft, aangezien jij minderjarig bent heeft zij volledig zeggenschap over je en kan ze je vriend aangeven bij de politie, wat een celstraf ter gevolge kan hebben.
Denk dus verstandig en rationeel na over wat je precies gaat doen.
Heb ook in zo’n situatie gezeten. Mijn moeder vond het ook niet geweldig, maar ze accepteerde het toch. Ze zei alleen dat ik geen domme dingen moest doen etc.
Ik denk toch dat het het beste is als je het je moeder verteld, ze komt er anders toch wel achter. :’)
Ik heb mijn moeder ook een tijd lang niks erover verteld, en op een gegeven moment vroeg ze waarom er altijd een auto wegreed als ik thuiskwam, dus toen heb ik het uiteindelijk toch nog moeten vertellen, haha.
Hm, snap wel dat je moeder zou flippen, want dat is echt wel een heel groot verschil. Hij zit in een hele andere levensfase dan jou… maar goed, ik zou 'm toch maar eens meenemen, ze moet hem toch ooit leren kennen.
Ik heb ook een oudere vriend van 9 jaar ouder.
mijn moeder vond het voordat ze hem ontmoete een beetje raar. maar toen ze hem eenmaal sprak en zag had ze er geen probleem meer mee.
mijn advies naar jou is om hem gewoon langs te laten komen, en je moeder laten zien dat jullie bij elkaar passen en wat voor een jongen het is.
—
btw: ik heb erg veel reacties van mijn omgeving erover gekregen, klasgenootjes die zeiden: jezus hij is best oud!. maar daar moet je je niks van aantrekken
Mijn vriend is ook 9 jaar ouder maar ik ben 19 en hij 28, dat vind ik toch al een heel ander verschil dan 15 en 24. Jij bent nog een puber en hij is daar allang voorbij.