Oudere student zijnde lotgenoten

Ik heb mijn vwo diploma op mijn 20e (paar maanden geleden) behaald en ik ga dus als 20-jarige beginnen aan een universitaire studie tussen een heel groot deel 18 jarigen. Ik weet dat het niet zo dramatisch is en ik voel me niet per se heel oud ertussen, maar ik vind het altijd zo irritant dat iedereen dan vraagt waarom en hoe en wat zodra ze weten dat je een paar jaar ouder bent.
Maar ja, er zijn veel meer mensen zoals jij, een vriendin van mij is 30 en studeert nu rechten.

Hier nog een… Het is best grappig eigenlijk want toen ik voor het eerst begon met een studie was ik net 17 en de jongste. Over een jaar ben ik ineens iemand van de ouderen. En al mijn vriendinnen zijn dan volgens mij net klaar met hun studie terwijl ik dus eigenlijk weer aan het begin sta van het hele studentenleven!

Ik vind dat als je onder de 25 bent jezelf echt geen oudere student kan noemen.

Wat een onzin? Als je in een klas komt met mensen die (vrijwel allemaal) jonger zijn, dan ben jij toch “de oudere student”. Er plakt toch geen leeftijd op :’)

A joh, ik heb vakken waarbij 2 studenten zaten die achter in de 30 waren. xD

Ik ken iemand die dat ook gaat doen en die is 23.

Ik ben ook 21 en ik begin in september ook met een nieuwe HBO studie.

Ik was zelf 18 toen ik ging studeren, maar toen zat ik ook bij mensen van 27 en 29 in de klas en zelfs bij een vrouw van 40. Niemand keek daar raar van op hoor en ik vind iemand van 22 ook zeker geen oude(re) student.