Oudere jongen

Hallo girls,

Ik heb een poosje geleden een leuke jongen leren kennen, het klikt erg leuk en er kan wel meer in zitten. Heel fijn natuurlijk alleen een klein puntje; hij is 27 en ik 17, hij is dus 10 jaar ouder dan ik.
Op het feit na dat mijn ouders het denk ik moeilijk (maar uiteindelijk wel) zouden accepteren vind ik het zelf ook een big deal… Hij staat toch al verder in het leven dan ik en ik weet niet hoe ik hier mee om zou moeten gaan.

Hebben jullie hier ervaring mee of kunnen jullie mij helpen?

xoxo

Als je er zelf over twijfelt, moet je er niet aan beginnen. Ik vind het persoonlijk ook een (te) groot leeftijdsverschil, vooral op deze leeftijd.

Ik zou er ook niet aan beginnen… Je zit toch in een compleet andere fase in je leven dan die man (27 is nou niet echt een ‘jongen’ meer), en dat kan best vervelend zijn. Je geeft zelf al aan dat je niet zou weten hoe je daarmee om zou moeten gaan.

Klein puntje ter vergelijking van jullie leeftijd: Hij zit er misschien al wel over te denken om in de nabije toekomst vader te willen worden. Jij zit nog op de middelbare school of studeert nog (weet niet welk niveau je doet/ hebt gedaan)…

Je klinkt niet super verliefd, je zegt dat het klikt en dat er wel meer in kan zitten, maar dan moet je dit er eerst nog uithalen en daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was. Zou het zelf niet echt fijn vinden. Er zijn genoeg leuke jongens van jouw leeftijd of wat ouder (: Als je echt verliefd zou zijn op hem en als hij de ware zou zijn voor je, dan zou het een ander verhaal zijn. Dan zou je het nog kunnen overwegen.

Ik klink inderdaad nog niet super verliefd maar dat komt ook omdat ik klein beetje huiverig ben en me dus nog niet heel erg in een eventuele relatie heb verdiept. Toen ik hem voor het eerst zag was ik wel verkocht, hij is qua innerlijk en uiterlijk echt helemaal waar ik gek op ben, alleen die leeftijd… Maar geloof me hij is zo leuk

Ik zit in m’n laatste jaar middelbare school. En inderdaad wat je zegt, dat hij binnen een paar jaar klaar is voor kinderen. Ik moet er werkelijk niet aan denken, maar als je er allebei voor gaat geloof ik wel dat jet kan werken, je moet je alleen beide aanpassen aan elkaar

Je kunt niet van hem verwachten dat hij even 10 jaar wacht met kinderen willen, en jij moet nog beginnen met studeren. Ik ken hem niet dus ik weet niet of hij heel erg huisje-boompje-beestje met vrouw-en-kindjes wil maar dat zou er toch zomaar eens in zitten…

10 jaar is best veel, vooral op zo’n jonge leeftijd.