oudere jongen

Ik ben dus vreselijk verliefd op een jongen en hij ook op mij, hij is heel leuk en lief. Hij was eerst m’n beste vriend dus ik kan heel goed met hem praten. Mijn probleem is dat hij wel 3 jaar ouder dan mij is. HELP ??! :flushed:

Hoe oud ben je?
3 jaar kan best hoor. En hoe ouder je bent, hoe minder het leeftijdsverschil uit maakt :wink:
Mijn zus was 13 en haar vriend was 18 toen ze kregen… En ja, toen zagen ze hem als pedo… Maar inmiddels zijn ze wel gelukkig getrouwd en hebben ze 2 kindjes :wink:

Als jullie elkaar leuk vinden dan is er toch niets aan de hand.

ooh wat leuk ! ,ik ben 15 bijna 16 en hij is 19

ja dat is wel waar, het probleem is m’n moeder

het toch ook niet raar als mensen van 45 jaar en 42 jaar met elkaar getrouwd zijn? Dit is precies hetzelfde, maar omdat je jonger bent lijkt het leeftijdsverschil groter… Dus ik vind dat het best kan.

ja je hebt echt gelijk, bedankt x

Het probleem is dus niet dat hij 3 jaar ouder is ( dat kun je niet veranderen) maar dat je moeder hier problemen mee heeft? Aangezien hij je beste vriend is zal je moeder hem ook wel kennen… Dat maakt het wellicht makkelijker? Vertel haar anders ook wat Lara net zegt.

ja, en nee m’n moeder kent hem niet. Toch bedankt

Dan zeurt je moeder wel heel erg…

Heeft je moeder hem nog nooit ontmoet dan? Als hij je beste vriend is lijkt het me wel toch… En anders moet je hem een langs laten komen bij jou thuis, dan kan je moeder hem ook ontmoeten en leren kennen.

dit dus. eerst voorstellen als vriend. je moeder moet hem eerst gaan mogen en inzien dat het een goede jongen is. Als je het haar vooraf al vertelt, kijkt ze meteen met een andere blik naar hem en zegt ze al nee voordat ze hem überhaupt kent.

mijn vriend is ook 3 jaar ouder dan mij. maakt niks uit toch?

Mijn vriend is 5 jaar ouder…
Ik ben 18 hij 23.

En 15/16 en 19 kan ook wel vind ik.
Laat hem gewoon een keer aan je ma zien, dat ziet ze wel dat het niet erg is.

Sorry hoor maar ik vind niet dat een moeder dan zeurt. Het leeftijdsverschil van 3 jaar is niet heel veel maar doordat de ts 15 is en hij 19 is de kans wel groot dat ze in een hele andere levensfase zitten en dan worden moeders bezorgt want ze willen niet dat hun dochters gekwetst worden.

Mijn vriend is 6 jaar ouder, gaat prima :slightly_smiling_face:

Dat is echt niet precies hetzelfde hoor :‘D Een 13-jarige en een 16-jarige (bijvoorbeeld) zitten elk in een compleet andere levensfase en hebben vaak andere intenties :’)

Maar ik vind 16 en 19 nog wel kunnen eigenlijk.

Mwah, ik ben 16, mijn vriend is 19. Maar goed, hij is eerstejaars aan het HBO en ik ga volgend jaar studeren aan de UvA, dus wij zitten ongeveer in dezelfde fase. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit.

Dat is toch goed? Jij vind hem leuk en hij vind jou leuk. Als je moeder er niet mee eens is moet ze het -op z’n hards gezegd- zelf weten? Het enige dat telt is toch dat jij gelukkig bent? Sorry hoor, maar ik zie het probleem niet.

Ik was 13 toen ik mijn vriendje leerde kennen en hij was toen 18.
Ik ben nu 15, bijna 16, en hij is 20, wordt 21.

Ik vind het wel kunnen. :slight_smile: