Ouder vriendje?

Ik ben 14 en ik en een jongen van 17 hebben bijna een relatie. Alleen twijfel ik omdat hij 3 jaar ouder is. Kan 3 jaar verschil en mag het volgens de wet als hij 18 is en ik 15?

Hoi

Weet dat je dit liever niet hoort. Maar ik zal niet doen, het leeftijdsverschil is gewoon te groot. en jullie zitten echt in een verschillende leeftijdsfase.

Ik weet niet zeker of het mag volgens de wet, maar is geen goed idee. Aangezien hij dan meerderjarig is. En hij zich eventueel zich tegen je zal keren. Door dingen met je te doen die je nog niet wilt.

Hey, ja snap ik. Ik ken hem al best wel goed en ik ben best wel volwassen, maar 18 vind ik toch wel erg oud als ik 15 ben…

Ik vind het nog wel meevallen maar je zit straks inderdaad wel met het feit dat hij 18 is en jij minderjarig, daar moet je wel een beetje mee oppassen.
En nee, je bent niet al heel volwassen als je 14 bent. Gewoon niet ookal vind je dat zelf :wink:

Als je 18 toch wel oud vind als je zelf pas 15 bent, dan moet je het niet doen. Jouw twijfels geven eigenlijk al weg dat het geen goed idee is.

14/15 en 18 vind ik te groot. Hij studeert of gaat studeren en jij zit nog op de middelbare. Waarschijnlijk heeft hij ook al andere verlangens als jij hebt.

En nee, 14/15 is niet volwassen. Echt iedereen van die leeftijd zegt dat ze volwassener zijn dan hun leeftijd. :’)

Nu is het verschil idd nog best wel groot vergeleken met dat een meisje van 12 ook niet verliefd wordt op een jongen van 9. Over 10 à 20 jaar, erg lange termijn, is dat echt geen probleem meer. Mijn ouders schelen ook 3 jaar en 1 maand. Nu zou ik het alleen doen als je echt echt wil. :hugs: :hugs: :sex: :sex: :sob::muscle:

Ik snap de reacties hier boven heel goed maar laat het leeftijdsverschil ook niet te veel je relatie belasten. Probeer het, je komt er vanzelf wel achter of het niet lukt, en dan heb je het geprobeerd. 3 jaar is echt niet zo veel.

Verschil is te groot. Toen ik 14 was had ik bijna iets met een jongen van 17, leek toen echt geweldig. Toen ik zeventien was besefte ik pas dat het verschil echt te groot is. Een zeventienjarige zou ook geen interesse moet hebben in een meisje van 14, tbh, maar in een meisje van zijn eigen leeftijd. Er is gewoon een ontzettend groot verschil in ontwikkeling.

Ik ben zelf ook 14 en heb precies hetzelfde verhaal, je kunt toch niet zomaar iemand niet leuk vinden door de leeftijd…

^ Niemand zegt dat. Maar er wat mee doen is iets anders. Een jongen van bijna 18 moet beter weten dan een relatie beginnen met iemand die in het begin van de puberteit zit. Of course, er zijn uitzonderingen. Maar vaak niet. Maar ik verwacht niet dat iemand dat van 14 dat begrijpt.

+ Wat betreft seksuele ontwikkeling is er ook een ontzettend groot verschil.

Dit echt precies dit. Op je veertiende ben je nog zo kwetsbaar en onzeker en een oudere jongen kan daar gewoon flink misbruik maken.
Toen ik 14 was dacht ik ook dat ik super volwassen was en dat ik wel die ene uitzondering kon zijn om een 18 jarige jongen te daten. Nou nee dus, ik was eigenlijk gewoon nog een grote baby. Ik heb ontzettend veel spijt van die relatie zelfs. En nee, je kunt inderdaad iemand niet zomaar minder leuk vinden.

En natuurlijk is het je eigen keus TS, maar als je de meningen van anderen moet vragen neem ik aan dat je twijfels hebt en bij twijfel zou ik het niet doen.

Exact dit. Toen ik zo oud was vond ik jongens van die leeftijd maar wat interessant, tot ik zelf zo oud was en pas echt het verschil zag. Er zijn uitzonderingen, maar die zijn echt zwaar in de minderheid.

Dat ligt aan jullie persoonlijkheid. Mijn beste vriend is 3 jaar ouder dan ik, ik ben net 15 en hij bijna 18, maar hij is heel erg kinderachtig, soms kinderachtiger dan ik, en ik ben erg stil en houd ervan om serieuze gesprekken te voeren, dus voor onze vriendschap is het geen probleem. Als jij redelijk volwassen bent en hij nog wat kinderachtig voor zijn leeftijd, is het leeftijdsverschil niet heel erg, denk ik. Zorg er wel voor dat je je niet laat pushen om dingen met hem te doen waar je nog niet klaar voor bent, bijvoorbeeld omdat je bang bent dat hij het uitmaakt als jij nog geen seks etc met hem wil hebben. En zorg ervoor dat je ouders ervan op de hoogte zijn!

He!

Ik herken het. Ik ga ook met een jongen die 3 jaar ouder is en ik ben ook 14.
Ik ben net alleen ontdekt dat ik zwanger ben. Ik durf het niemand te vertellen.
Wat nu?

Groetjes

@Lisbeth als je jezelf oud genoeg vindt om seks te hebben, moet je er ook de consequenties van inzien. Ik snap dat het misschien moeilijk is, maar je moet het je ouders echt zo snel mogelijk vertellen.
En gebruik volgende keer gewoon voorbehoedsmiddelen.

Zo snel mogelijk naar de huisarts.

Een beste vriend is wel wat anders als een vriendje. :’)