ouder lijken

Ik heb het probleem dat ik veel jonger lijk. Laatst vroeg een vrouw in de winkel of ik in de 2e klas zat, en dat terwijl ik in 5 havo zit. Nu was ik afgelopen weekend uit eten met mn vriend ( hij is 18) en vroeg om een biertje. Toen zei de serveerster: ja ik vind het heel lullig om je id te vragen maar dat meisje heeft zo’n jong gezicht… Ik ben 2 weken 17 dus ja ik ben ook geen 18, maar het voelde.wel heel lullig.
Ik draag volgens mij niet heel erg kinderlijke kleding: vaak gewoon een spijkerbroek, laarsjes met een hak van 10 cm ofzo. Ik draag wel mascara en af en toe eyeliner. wel heb ik lang, blond haar, alleen vind ik het wel zonde om het af te knippen of te verven.
Heeft iemand tips?

Herkenbaar. Ik ben bijna 21 en iedereen schat me ook een jaar of 17/18. Ik heb er niet echt tips voor verder. Maar zie het als een pluspunt vooral straks op wat latere leeftijd is het fijn als ze je jonger schatten.

Tja, ik zou niet veel gaan veranderen aan jezelf om maar ouder te lijken. Ik werd vorig jaar een keer 16 geschat terwijl ik 24 ben als blikken konden doden…
Dat was wel een uitschieter, maar ik word ook altijd jonger geschat (jaar of 21).

Je bent verbaasd dat er naar je ID-kaart werd gevraagd? Ten eerste ben je verplicht hem te laten zien, ten tweede zijn zij verplicht het jou te vragen tot je 25e en je bent 17 dus je mag nog helemaal geen alcohol? Ik heb verder geen tips. Gedraag je je niet kinderlijk?

Ik word altijd wel ietsje ouder geschat (ben 20), maar dat is altijd al geweest door m’n lengte. Zelf kan ik leeftijd slecht inschatten.
Ik denk niet dat je veel kan veranderen. Haar korter knippen doet altijd wel ouder lijken, vind ik dan. Maar dat is geen optie. Krul je het wel eens? Misschien is oogschaduw dragen een idee? Aardetinten of matte grijze kleuren.

Het is maar wat je erg vind. Ik snap dat het vervelend kan zijn bij het uitgaan, maar je bent toch nog geen 18, en als je dat wel bent dan heb je gewoon een ID om het te bewijzen.

Ik heb alleen dat ik me volwassener wil kleden, maar dat is omdat ik voor de klas sta.

Dat van je ID ga je inderdaad nog jaren horen. Mijn broer werd laatst bij de AH om ID gevraagd terwijl hij bijna 30 is en hij er echt niet veel jonger uit zien. De boetes zijn tegenwoordig zo ontzettend hoog dat ze het wel moeten vragen, maakt niet uit hoe oud je bent.

Nee ik snap helemaal dat je je id moet laten zien, maar ze zei letterlijk dat ze het moest vragen omdat IK nog zo jong lijk, terwijl ik er niet om vroeg. Dat ze het vrageerg n vind ik volkomen terecht, alleen snapte ik niet waarom ze dat zei.
Volgens mij gedraag ik me niet kinderlijk. Ik heb wel een vrij hoge stem, maar de serveerster zei dat mn gezicht jong was.

Ik word altijd ouder geschat maar dat komt door m’n lengte haha…
Volgens mij is je haar en kleding en makeup wel prima.

Het enige wat ik kan adviseren om geen roze oogschaduw (geen idee of je dat doet haha?!) of weet ik veel wat voor afgrijselijke kleuren ik soms voorbij zie komen op straat haha… daar oog je juist weer jonger door

Bruine tinten geven een oudere uitstraling (of hoe je dat zegt) wellicht kun je dat proberen?
En verder gewoon niet te druk erom maken haha.

Natuurlijk is je gezicht jong, je bent nog geen achttien.
Ik vind je er niet jonger uitzien dan je bent afgaande op je profielfoto (ik neem tenminste aan dat jij dat bent haha), maar niet iedereen is nu eenmaal goed in leeftijd inschatten (of daar de juiste jaarlaag aan koppelen).

Als je dat inderdaad zelf bent op je avatar heb je inderdaad een jong gezicht maar daar kun je vrij weinig aan doen.

Ik denk dat de ene nou eenmaal jonger lijkt dan de andere.

Je kan ‘volwassen’ kleding dragen maar ja vind je dat wel leuk.

Ach ja geniet er van. :upside_down_face: