Ouder lijken

Hello girls!

Ik zit met een redelijk probleempje… Ik ben een meisje van 17 jaar, en ik ben rond de 1.68 (wat verder natuurlijk niks hoeft te zeggen) en ik denk soms dat ik er te kinderlijk uitzie?

Als ik bijvoorbeeld na stage naar huis fiets fiets ik langs een paar scholen en dan denk ik altijd, zouden hun denken dat ik uit school kom? Zouden ze denken dat ik op de hogere school (MBO) zit?
Ik weet dat ik me vaak om niks druk maak maar het voelt gewoon zo raar…

Als je van die blazers met een rokje en hakken draagt… tuurlijk zie je er dan ouder uit vind ik maar ik ga dat no way dragen… Hebben jullie misschien tips dat ik er wat ouder uit zie?

Hier was al een topic over.

Wachten. Dan ga je er vanzelf ouder uit zien.
Ik wordt ook vaak jonger geschat, maar het kan me vrij weinig schelen. Als het nodig is kan ik gewoon mijn ID laten zien en wat onbekende mensen van me vinden zou me eigenlijk ook vrij weinig uit moeten maken.
Je kunt wel proberen je ouderlijker te kleden, maar je moet je er wel goed bij voelen. Ik zou me er niet al te druk om maken.

Als ik het eens wist … ben zelf ook 17 en zo’n 10 cm kleiner dan jou. Als mijn ouders zeggen dat hun kinderen 17 en 15 zijn denken ze altijd dat mijn broer 17 is en ik 15

Ik zie er ook wel jong uit, maar ik heb me daarbij neergelegd. Ik ga geen lagen make up op mijn gezicht smeren en wil mij kleden hoe ik mij prettig vind. Over een paar jaar is het alleen maar mooi meegenomen :slightly_smiling_face:

Het is toch niet zo vreemd dat ze eventueel zouden denken dat je nog op de middelbare school zit? Ik ben zelf ook 17, maar moet tot m’n 18e nog naar de middelbare!

Ik heb dat zelf ook. Ik ben 20 en mensen schatten mij vaker 17 jaar. Op stage kreeg ik zelfs te horen dat ze me 15 jaar zouden schatten, maar dat vond ik zelf overdreven. Ik denk dat je niets anders kan doen dan wachten en je make-up misschien een beetje aanpassen:
http://www.trendystyle.net/fashion/kledingtips/ouderuitzien.html

Haha, weinig bemoedigend, maar ik word in september 25 maar mensen schatten mij altijd 21/22. Maar ik heb zoiets: als mensen mij standaard 3/4 jaar jonger blijven schatten, prima haha! Beter dan dat mensen zeggen dat je zo’n oude kop hebt toch?

miss lipgloss heeft ook een artikel geschreven over ouder lijken (dmv make-up)

Volgens mij heeft dit toch altijd te maken met de botstructuur in je gezicht. Ik wordt ook altijd véél jonger geschat. Meestal 14/15 (een enkele uitzondering van 12) terwijl ik bijna 20 ben :wink:

Ik word ook altijd jonger geschat. Vind het niet zo erg, zolang ze dat ook maar doen als ik later 40 ben. Word morgen 20 en mensen schatten me nog steeds 16. Achja, dat is dan maar zo :wink:

Ik snap niet waarom mensen zich tegenwoordig er altijd zo druk om maken. Ik ben zelf 18 en lijk daar echt niet op. Het kan mij echt niets schelen dat mensen mij voor die leeftijd uitmaken of zo. Maar goed, zo denkt iedereen natuurlijk anders.
De enige tip die ik voor je heb is afwachten en gelukkig zijn met hoe je er nu uitziet.

Ik ben 18 en mensen schatten mij ook vaak jonger in.
Maar ik maak me echt niet druk over wat mensen over mij denken.
I don’t care.
Ik ben blij hoe ik eruit zie, en het is idd een voordeel voor later.
Beter dan dat je veel ouder wordt geschat toch? :’)

Makeup en kledingsstijl aanpassen wil nog weleens helpen. Bij mij is het heel erg raar, soms word ik veel ouder geschat maar soms ook veel jonger. Nooit m’n eigen leeftijd eigenlijk :’)

Ach, toen ik 14 was dachten ze dat ik 16 was. Nu ik 18 ben denken ze dat ik 14 ben.

Ik denk dat meer mensen dit hebben , maak je er maar niet druk om.

Als je je volwassene gedraagt? Ik ben zelf ook klein, en mensen die me gewoon zien, denken dat ik 12 ben (ben 14), praat volwassene, dan schatten ze me 16-15 dus ja, het belangrijkste is wat mensen die met je praten vinden over je leeftijd, niet zomaar ukkies van de lagere school :stuck_out_tongue:

Ik ben nu ruim achttien en wordt vaak genoeg 14 geschat.

Als je later 50 bent en je wordt 45 geschat, vind je dat fijn.