Ouder lijken door uitstraling

Ik ben (bijna) 18 jaar en ik lijk 13/14. Daardoor is het ook moeilijker om contact te leggen met leeftijdsgenoten, bv. op reis enz. Ik zou er graag uitzien zoals een 18-jarige, maar dat lukt me om de een of andere reden niet. :stuck_out_tongue:

Ik heb al de zoekfunctie gebruikt, maar daar worden tips gegeven over make-up, kledij, pumps dragen, etc. Maar dat heb ik eigenlijk niet nodig. Ik draag dezelfde soort kleren als de meeste 18-jarigen, draag af en toe hakken, gebruik make-up (maar niet te veel), e.d., maar het helpt allemaal niet. Ik blijf gewoon een babyface hebben. ><
Daarbij komt nog dat ik ook een kleine gestalte heb (1m56).

Volgende maand ga ik op kamers en studeren enz, en zou graag veel nieuwe mensen leren kennen. Hebben jullie tips om er als een 18-jarige uit te zien door uitstraling?
(Het is niet dat ik verlegen ben of zo, maar ik ben ook niet 100% zeker van mezelf.)

Btw: qua gedrag voel ik me ouder dan ik ben. -.-
Mensen die alleen mijn persoonlijkheid kennen, schatten me meestal veel ouder. Ik ga ook samenwonen met m’n vriend en zo, en ben met andere dingen bezig dan mijn leeftijdsgenoten. Daardoor is het extra frustrerend dat ik er zo jong uit zie.

Het komt er waarschijnlijk door dat je wat kleiner bent, dan kun je misschien vaker hakken gaan dragen. maakt je best vrouwelijk en minder ‘kinderlijk’.
En ja, uitstraling, wij weten niet hoe jij jezelf presenteert dus ik denk niet dat wij er veel dingen over kunnen zeggen. En als je alleen op het eerste gezicht jonger word geschat en als ze je nader kennen niet, dan zie ik niet echt het probleem?

schouders naar achteren, borst vooruit, kin omhoog.

Hakken enz draag ik al genoeg :slightly_smiling_face:

Maar het is juist moeilijker om contact te leggen met leeftijdsgenoten omdat ik er zo jong uitzie, dus ze kunnen me niet beter leren kennen. Dat is het probleem… :s
Ze denken vaak: die is nog maar 13/14 jaar, nog wat te jong om mee bevriend te worden. En dan haken ze snel af.

En het is waar dat jullie niet weten hoe ik me presenteer, maar ik had gedacht aan wat algemene tips of zo :slightly_smiling_face:

straal uit wie je bent!
stel dat je bijvoorbeeld een groepje ziet staan,
die je wel aardig lijken, zeg dan “iets slims”
dus niet iets stoms als “lekker weer he”
maar meer iets eehm actueels uit het nieuws, leuk weetje zoiets?
misschien dat dat werkt?

Thanks voor de reacties :grinning:

@WEDNESDAY: Ik ga Toegepaste Taalkunde (Duits-Italiaans) studeren, in Gent (België). :slightly_smiling_face:

Je kan het ook van de positieve kant bekijken. Dat betekent waarschijnlijk dat je later als je 50 bent er jong uitziet!
maar daar heb je vast niks aan nu.

trek het je niet aan, ik word in februari ook 18, en ben 1m 58 ofzoo :’), velen vinden me schattig, dus dat is ook weer een voordeel ( krijg je veel van anderen gedaan, muahah)

Probeer het gewoon te accepteren , (:

Nou ik ben gister ook 18 geworden en ben dus ook 1.60.

Je kan daar niks aan doen, en jongens vinden t meestal toch schattig als je zo klein lief poepie bent. :’)

Alleen wel vervelend bij discotheken, khou altijd maar me id alvast vast, aangezien ze dat aaaaaaaltijd vragen maarja als dat nou echt het enige is?

heb t zelfde probleem alleen ben iets jonger, 16 jaar en ben 1.62m. Mn broer en zus enzo vinden me 14 lijken :stuck_out_tongue: Maar toen ik deze zomer op vakantie was met wat vriendinnen gingen we savonds uit en toen waren er jongens die vonden ons 17/18 lijken dus :stuck_out_tongue:

OT: Ik denk gewoon dat je moet accepteren wie je bent ; ) Dan straal je ook wat zelfvertrouwen uit. En later heb je er alleen maar profijt van, want dan wil je juist jonger lijken!

het maakt toch niet uit? Wees spontaan en leg zelf contact met leeftijdgenoten! =)

Hm, er 5 jaar jonger uitzien vind ik toch maar vreemd.
Ik zie er ook jonger uit. Je moet gewoon praten en hen het tegendeel bewijzen.

Wat helpt (maar geen drastische veranderingen): eyeliner, haar in een donkere kleur knippen en eventueel kort (van het laatste ben ik geen voorstander)

ik vind dat je door epileren van je wenkbrauwen ook ouder lijkt :stuck_out_tongue:
weet niet hoezo

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=WEDNESDAY link=topic=161863.msg5872676#msg5872676 date=1281459498]
Als mensen die je persoonlijkheid kennen, je wel schatten op de leeftijd die je bent, laat je persoonlijkheid dan duidelijk zien. Dat is moeilijk, dat weet ik ook, maar dat is wel de beste manier om te laten zien wie je bent en waar je voor staat (en hoe oud je bent).

En als dat niet werkt, zeg je gewoon: “Hoi, ik ben Elisa, en ik ben ACHTTIEN JAAR.”[/quote]

het klint besst dom, maar ik denk echt dat het wel werkt xd
als je dat er op een grappige manier meteen bij vertelt, weet iedereen iig dat je geen 14 bent!