ouder als 20 en nog een mbo opleiding gaan beginnen

Hallo allemaal

ik ben op dit moment 25 jaar en ik wil graag na de zomer gaan beginnen aan een mbo opleiding. Zijn er nog andere meiden hier die dit gedaan hebben en dan op het roc of via een opleidingsinstituut bijv. ncoi, loi, nti of een andere opleidingsaanbieder. Ik zou graag ervaringen willen hebben van andere meiden hoe die zoiets ervaren hebben.

ouder dan :'D

Maar verder geen ervaring, sorry.

Ik zou het niet doen. Dan zou ik liever een 21+ test doen. Tenzij de mbo opleiding aansluit op de baan die je daarna wil.

Ik zou het denk ik niet zo heel snel doen en toch proberen om op het hbo te komen inderdaad. Maar aan de andere kant, who cares… Als je die opleiding graag wilt doen en je ziet een hbo niet zitten, waarom niet? Een vriendin van mij is op haar 23e(?) begonnen met een mbo opleiding en ze heeft het ontzettend naar haar zin. Ook zit ze met oudere mensen in de klas en ze doet het gewoon op een ROC.

Bij ons op het ROC zijn wel “oudere” klassen zeg maar. Meerdere mensen van 21+ die gelijktijdig aan dezelfde opleiding beginnen. Zijn wel vaak BBL klassen.

Hoihoi,

Ik raad het je zeker aan! ik ben zelf 22 en ook mbo opleiding gestart. Bij mij in de klas zitten een heleboel twintigers dus is echt niet raar hoor! De oudste in de klas is 32 en de gemiddelde leeftijd ligt op 22 bij ons. Ik heb ook wel een paar 16 jarige in de klas hoor, maar je volgt de opleiding immers voor jezelf toch? Ik volg het ook een op ROC. Je mag me altijd een bericht sturen :slightly_smiling_face:

Ik word 22 als mijn nieuwe school start.
Met de intake waren de meeste wel 16-17 jaar en vond dat zo raar om bij hun in de klas te komen maar eigenlijk ga je merendeels voor jezelf naar school en niet voor de ander dus het is niet raar.