Oude PC houden, of nieuwe laptop?

Hee meiden

Ik heb t al tijden over tegen mn ouders dat ik waarschijnlijk voor een laptop ga sparen. Ik heb niet zoon grote kamer en wegens mn opleiding is t makkelijk om een laptop te hebben. EDIT: Ik volg geen creative opleiding :wink:, ik moet veel een computer gebruiken wegens verslagen etc :wink:

Vanochtend vertelde mn ouders dat (als ik dat wou) ik een laptop mocht uitkiezen, zelf zouden ze een bepaald bedrag mee betalen.
Mn mam zei wel dat er wel nadelen aan een laptop zitten; geen boxjes, een battetij die uitgeput kan raken etc.

Mijn vraag aan jullie;
Wat is een betere keuze; mn eigen pc houden (zoon 3a4 jaar oud, kleine mankementen aan) of een nieuwe laptop

Zijn dit nadelen die overheersen?
Want ik denk zo; boxjes kun je er bij kopen en een batterij raakt niet na een jaar ofzo al uitgeput (toch?)

En als ik toch voor een laptop ga; welke adviseren jullie mij?
Mn budget loopt tot ong 1000 euro.
Er moet een aardig geheugen op zitten (wegens foto’s, bestanden voor school, progamma’s etc)

Danku alvast :slightly_smiling_face:

Ik zou voor laptop kiezen.
een Macbook ofzo

Ik zou ook voor een laptop kiezen, en dan wel een een goede. Het ligt natuurlijk aan wat voor opleiding je doet, doe je bijvoorbeeld iets met illustratie of designen etc, dan kun je het beste inderdaad voor een Macbook kiezen of zoiets dergelijks omdat dat een goede computer daarvoor is met allerlei ingebouwde progamma’s daarvoor, als ik het goed heb.

x

Ik doe niks richting disign oid :wink:
Ik volg een opleiding voor juf, waarbij je veel verslagen moet maken etc Vandaar t me makkelijk leek om een laptop te gebuiken.

ik zal eens kijken naar een macbook op internet.

en waarom zou je dr voor kiezen?
:wink:

Een laptop. Maar best wel een goede :slightly_smiling_face: De mijne heeft zo’n 1100¤ gekost, 1 van ¤1000 is natuurlijk even goed, want de mijne is ondertussen niet zo jong meer :wink:
En van die batterij: mijn batterij raakt na 2 jaar snel op, maar ik heb er geen problemen mee omdat ik gewoon de hele tijd met mijn laptop in het stopcontact zit.

Laptop, ik vind het heel erg handig met school, en de batterij kan je zo weer opladen;),
duur ook niet lang, ik heb een packard bell, maar ik heb geen idee wat jij nodig hebt voor je studie;)!

Ik zou voor de laptop gaan, een mac nemen lijkt me wel slim die zijn veeel minder vatbaar voor virussen maarja je moet er ook weer aan wennen. Maar ik heb zelf me hele leven alleen maar mac’s gehad en ik zou geen windows willen.

Ik weet niet maar uit een laptop komt toch ook gewoon geluid & heb je helemaal geen boxjes nodig.

bij ons zit de laptop ook altijd aangesloten aan de voedings kabel, dus wij hebben er geen last van

Ik zou voor de laptop gaan, :d ik heb zelf pas een laptop en dat is véél handiger ! geloof my ! gaat ook véél sneller :wink: ik heb er een van medion
mr alléé véél suc7 met je keuze :wink: !

Laptop.
Ik heb er ook een, kan er zelf ook boxen in pluggen, en er zit super geluid al sowieso op. Draagbaar&compact&supersnel!

oeeeh laptops zijn echt hott!

vooral een macboock van apple, en dan kun je er zelf een skin bij kopen in het groen, blauw , roze allerlei kleuren, die wil ik zoooo graag hebben . en je kan hem overal mee naar toe nemen, en in de zomer mooi buiten zitten haha :grinning: of savonds op de bank.

Voor je vervolg opleiding is een laptop wel handig, maar dan zou ik ook dan pas een laptop kopen. Tot die tijd zou ik gewoon die computer houden.

macbook, geweldige dingen!!

Macbook is echt super! Ik heb de mijne nu een halfjaar ongeveer.
De batterij gaat ongeveer 4 uur mee, zeker als het gewoon internetten/tekstverwerking is.

Laptop. Gewoon boxjes bij kopen(perse mooi geluid wilt, vind het geen must) en de stekker mee nemen.
Bij een laptop nooit vertrouwen op de accu.

Als je iets met design wilde gaan doen had ik je een macbook aangeraden.

Laptop, zeker weten!
Je hoeft helemaal geen boxjes te kopen, want een laptop heeft ingebouwde boxen (de mijn dan, Packerd Bell)
En ik heb mijn laptop gewoon altijd in het stopcontact, maar dat heb je met een gewone PC ook, en als de stroom uitvalt, dan blijft de laptop het ook gewoon doen, door de accu.

laptop! haah dat is nu al wel duidelijk,
toch?

Laptop! Je kan nog altijd oordopjes enzo voor de boxen, en sommige laptops hebben ingebouwde boxen… Volgens mij de meeste wel.

Vertrouw bij een laptop nooit op de accu… voor je het weet is dat ding leeg, die indicatie klopt van geen kant, dat is bij de onze ook het geval. Ik heb nu een computer van een jaar of 3 oud zonder mankementen die ik voor geen goud kwijt zou willen, aangezien ik 'm alleen gebruik voor internet+MSN+schoolwerk. Daar zit nl een supergeluid in en ik ben écht muziekverslaafd. Als ik ga studeren ga ik wel voor de laptop. :wink: Mijn ouders hebben al met me afgesproken dat als ik over 2 jaar slaag voor m’n VWO dat ik een laptop mag uitzoeken.

Maar als je ook met je opleiding zit zou ik zeker voor een laptop gaan, en als je computer toch al gebreken heeft zeker… En neem er dan wel eentje met een hele goede accu want het is een grote ergernis als je accu om de haverklap leeg is. En sommige laptop’s hebben ingebouwde boxjes maar dat geluid is nooit te vergelijken met een gewone computer en er komt vaak een nogal ‘blikken’ geluid uit.