Oude muziek

Hoi! Kent iemand nog leuke oude muziek? Met oude bedoel ik echt onder de jaren 60. Geen Nederlandse muziek graag!!

enige voorkeur voor genre oid? of gewoon vanalles (als het om rock gaat en dit topic gesloten wordt voor je ook maar enig antwoord krijgt wat gaat gebeuren dan mag je me noten)

Het maakt niet echt uit

noem dan eens artiesten die je tof vindt dan? dan heb je een basis waarvan je uit kan wijken.

Etta James?

Ik ben dol op oude muziek. Een genre dat ik heb herontdekt is de Hollywoodmusical, hierbij moet je denken aan ‘the big five’ van componisten (Rodgers & Hammerstein, Berlin en ik geloof ook Gershwin, de andere weet ik niet meer) en oude musicals zoals “singin’ in the rain”. (ik kan later wel een lijst geven als je wilt), een genre dat hierop aansluit is ‘the great american songbook’. Hier worden ook de Hollywoodmusicals mee bedoeld. Dit is meestal muziek van 1920 tot 1950. Je kan naar artiesten als Ella Fitzgerald en Frank Sinatra kijken, maar ook Michael Bublé en Robbie Williams hebben een paar albums gemaakt met dit soort muziek. Het album ‘swing when you’re winning’ van Robbie Williams is dan ook een aanrader. Hopelijk heb je hier wat aan!

Wow bedankt!