Oude koffer mee op vakantie?

Ik weet niet echt of dit hier in deze categorie thuishoort, maar dit is een brede categorie waar je alles over jouw leven kon plaatsen. Ik zit dus met een probleem.

Vorig jaar heb ik bij de Makro voor iets van 10 euro een koffer gekocht. Hij is best wel goedkoop gemaakt en niet van een goed merk ofzo. Toen ik vorig jaar op vakantie ging naar China heeft hij het de hele reis gehouden. We moesten vijf keer vliegen en al die keren is hij er heelhuids uitgekomen. Behalve de laatste keer terug naar Frankfurt. Toen hij op die band verscheen herkende ik hem bijna niet meer: Overal zaten deuken en hij was een beetje scheef. Hij was in het vliegtuig waarschijnlijk omringd geweest door allemaal zware koffers.

Nu ga ik dit jaar naar Florida en zit ik met de vraag of ik die koffer dit jaar wel mee zou nemen. Kijk er zitten wel paar deukjes in en hij is een beetje scheef. Maar wat nou als hij helemaal kapot gaat en al mijn kleren er in het vliegtuig uitvallen. Ik weet dat de mensen die hem in het vliegtuig zetten er ook niet al te voorzichtig mee om gaan. Deze keer zijn het wel maar twee vliegreizen en de rest van de tijd reizen we met de auto. Ik ga hem op de heenreis ook niet helemaal volladen, alleen wil ik wel veel gaan shoppen daar. Dus op de terugreis zal er het maximaal aantal kilo’s inzitten.

Wat doen ze eraan in het vliegtuig als je koffer kapot gaat en al je spullen eruit vallen? En is het het wel waard om mijn koffer mee te nemen?

Koop gewoon een nieuwe. -.-

Inderdaad, hoe moeilijk kun je denken :'D

Ik zou ook een nieuwe kopen, dalijk gaat hij kapot onderweg en dan heb je een probleem, ben je dalijk je spullen kwijt.

ik zou gewoon een nieuwe kopen, van wat betere kwaliteit. Dat is toch beter, dan inplaats van al je kleren en spullen nieuw moeten kopen omdat die kwijt zijn.

als je twijfel gebruik gewoon een ander .

Ik zou ook een andere koffer nemen!

Ja, maar eigenlijk valt het best wel mee. Ik ga toch maar eens even kijken op internet. Het is ook best wel moeilijk om jullie hierover te laten beoordelen, aangezien jullie niet weten hoe hij er aan toe is. Maar, als ik nu gewoon even spaar kan ik een goede kopen en zit ik volgend jaar niet weer met hetzelfde probleem. Je weet ook nooit wat er met je koffer kan gebeuren in het vliegtuig. Ik denk dat als hij nog eens geplet wordt het niet zal overleven.

Ik zou 'm laten sealen op het vliegveld! Heb ik ook gedaan toen m’n koffer een scheur had. Dan wikkelen ze 'm in plastic kost je zo’n 6 euro en duurt maar 2 minuten! Dan kan ie dus niet open. :slightly_smiling_face:

Inderdaad, koop gewoon een nieuwe (van een goed merk). :’) Ben je zeker dat die niet ineens kapot zal gaan.

maak anders een foto dan kunen we zien hoe slecht het er aantoe is

Of leen een goeie van je ouders/buurman/vriendin.

Koop een nieuwe, een goede koffer is nooit weg.

Sealen mag niet als je naar Amerika gaat!

(In Amerika willen ze namelijk de koffer altijd kunnen opmaken, je mag ook geen slot op je koffer.)

Gewoon nieuwe kopen dus!

Ik zou het risico niet nemen om z’n koffer mee te nemen, koop gewoon een nieuwe dan weet je ook zeker dat je niks verliest.