Ik weet niet echt of dit hier in deze categorie thuishoort, maar dit is een brede categorie waar je alles over jouw leven kon plaatsen. Ik zit dus met een probleem.
Vorig jaar heb ik bij de Makro voor iets van 10 euro een koffer gekocht. Hij is best wel goedkoop gemaakt en niet van een goed merk ofzo. Toen ik vorig jaar op vakantie ging naar China heeft hij het de hele reis gehouden. We moesten vijf keer vliegen en al die keren is hij er heelhuids uitgekomen. Behalve de laatste keer terug naar Frankfurt. Toen hij op die band verscheen herkende ik hem bijna niet meer: Overal zaten deuken en hij was een beetje scheef. Hij was in het vliegtuig waarschijnlijk omringd geweest door allemaal zware koffers.
Nu ga ik dit jaar naar Florida en zit ik met de vraag of ik die koffer dit jaar wel mee zou nemen. Kijk er zitten wel paar deukjes in en hij is een beetje scheef. Maar wat nou als hij helemaal kapot gaat en al mijn kleren er in het vliegtuig uitvallen. Ik weet dat de mensen die hem in het vliegtuig zetten er ook niet al te voorzichtig mee om gaan. Deze keer zijn het wel maar twee vliegreizen en de rest van de tijd reizen we met de auto. Ik ga hem op de heenreis ook niet helemaal volladen, alleen wil ik wel veel gaan shoppen daar. Dus op de terugreis zal er het maximaal aantal kilo’s inzitten.
Wat doen ze eraan in het vliegtuig als je koffer kapot gaat en al je spullen eruit vallen? En is het het wel waard om mijn koffer mee te nemen?