Oude examenbundels gebruiken

Dit jaar eindexamen! :flushed:
Maarja, is het verstandig om examenbundels te kopen en dan met name de 2012-2013 havo-versie, want met aardrijkskunde, geschiedenis en maatschappijwetenschappen twijfel ik een beetje. (is de stof dit jaar anders dan vorig jaar??).
Soo wat lijkt jullie verstandig?

Ja het lijkt mij wel handig zodat je kan oefenen en ziet wat voor soort vragen je kan krijgen.

Ja, het is echt niet erg om examenbundels te gebruiken die een jaar oud zijn, want de soort vragen zijn niet echt anders dan die van dit jaar!

Het lijkt me verstandig om ze aan te schaffen. Maakt niet zoveel uit van welk jaar. Het verschilt misschien in een paar opdrachten, maar verder niet.

Dat het niet verschilt is niet helemaal waar! Bij sommige vakken verschilt het namelijk héél erg. Van economie (vwo) is bijvoorbeeld het volledige examenprogramma overhoop gegooid dus daarvoor een examenbundel van vorig jaar nemen is niet slim. Het verschilt heel erg per vak. Geschiedenis kan vorig jaar sowieso wel want dat programma gaat volgend jaar overhoop.

Vraag het even aan je docent, hij/zij weet het beste of de stof veranderd is of niet. En zo niet, dan is het geen probleem om een oude examenbundel te gebruiken, die zijn vaak nog goedkoper ook!

Je moet alleen ff kijken of het onderwerp van geschiedenis niet is veranderd. Anders kan het prima :wink:

Ik verkoop mijn bundels van vorig jaar, je mag me noten als je interesse hebt :slightly_smiling_face:

Als je met oude examens wil oefenen, kan je ook op havovwo.nl kijken.

Ik verkoop ook een samengevat van havo aardrijkskunde (vorig jaar) is ook erg handig aangezien alle examen stof daarin zit plus ook nog de schoolexamen stof.
Misschien is dat ook handig voor jou?

Volgens mij is de stof van geschiedenis dit jaar anders dan van vorig jaar (maar dat weet ik niet zeker) Maar voor de rest kun je wel gewoon oude examenbundels gebruiken.