Oud&Nieuw bij vriend thuis

Hey meiden!

Het is al bijna weer zover, oud&nieuw! :slightly_smiling_face:
Vorig jaar heb ik het met mijn vriend bij mij thuis gevierd en nu is het dus zo dat we om 12 uur bij hem thuis zijn…
Alleen vind ik dit echt heel erg lastig, het feit dat ik niet bij mijn ouders en zusje ben om 12 uur :frowning_face:
Ik zie er echt een beetje tegenop!

Zijn er meiden die dit ook hebben, tips?

Misschien kan je om 24:00 je ouders eventjes bellen? :slightly_smiling_face:

Met oud en nieuw? Dream on:P

On topic: Ja ik ken het. Ik heb geen betere tip dan je er overheen te zetten helaas:(

Ja heb ik ook last van! Weet nog niet hoe wij het doen, maar ik denk niet dat ik dan thuis bij m’n ouders ben, denk dat hij het met z’n vriendengroep wil doen. Vind het ook lastig!

En kunnen jullie het niet allemaal samen vieren? Of hebben je ouders zelf ook andere mensen uitgenodigd?

Allemaal samen kan ook niet.

Onze ouders hebben apart gewoon vrienden etc uitgenodigd en zo close zijn ze ook niet, we zijn nog maar 1,5 jaar samen.

Tja lastig inderdaad, dat probleem heb ik ook een beetje met mijn vriend. Tot nu toe is hij 2x om 12 uur 's nachts bij mij geweest, omdat hij niet per se thuis hoeft te zijn dan, en ik dat wel graag wil. Maar ik weet ook nog niet hoe wij het gaan doen dit jaar! Afwisselen is denk ik wel het eerlijkst, helemaal omdat hij wel graag thuis wil zijn om middernacht. Kunnen jullie niet daarna even langs jouw ouders gaan, om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen?

Ik heb hier elk jaar weer ruzie over, het zelfde als de kerst maar we komen er elk jaar weer uit. :cold_sweat:
We hebben nu 2 jaar al een “middenweg” gevonden… het ene jaar zijn we 's avonds bij hem thuis tot een uur of half 11, en dan gaan we naar mijn huis.
( wonen 20 min met de auto van elkaar vandaan dus dat is te doen)
Zo ben je toch bij allebei de families en heb jij in dit geval je eigen ouders toch de avond nog gezien.

hopelijk heb je er iets aan!

Ja ik wil sowieso langs mijn ouders na 12 uur…
Maar toch voelt het rot dat ik er op dat moment niet bij ben, dit is de 1e keer sinds al die jaren.
Mijn moeder vindt dat ook heel jammer, dus dat maakt het ook niet makkelijker

Ik zie niet in waarom niet. Misschien is het niet realistisch om het om 12 uur te doen, maar half 1 is ook nog prima lijkt me.

precies dit, behalve het slapen helaas…

Moeilijke keus inderdaad, aan de ene kant is het wel ‘eerlijk’ omdat hij vorig jaar bij jou was maar het ligt er ook een beetje aan wat de tradities bij jullie zijn. Vorig jaar ben ik op oudjaarsavond eerst bij m’n vriend gaan gourmetten, toen naar m’n ouders geweest en om 12 uur was ik bij vriendinnen, daarna zag ik m’n vriend weer in de stad en gingen we bij m’n ouders slapen, maar dat was wel heel wat geplan en ik denk dat ik dit jaar gewoon op 1 plek blijf;) Maar snap hoe je je voelt, ik vond het ook lastig toen ik voor het eerst niet bij m’n ouders was om 12 uur!

Ik vier het ook met de familie van mijn vriend, blijf daar dan slapen :slightly_smiling_face:
Ik spreek ook gewoon af dat mijn ouders me rond 12 uur bellen

Vorig jaar heb ik oud&nieuw voor het eerst niet met mijn ouders gevierd en ja dat was moeilijk. Maar daar stond tegenover dat ik bij mijn vriend en nog een paar vrienden was en dat vond ik ook wel bijzonder leuk. Bovendien hoort dat er ook wel bij na een bepaalde leeftijd. Je zal niet voor eeuwig het met je ouders vieren.

Ik heb elk jaar al rond 12 uur perfecte verbinding. Het is één keer 15 min later aangekomen

Wij gaan het waarschijnlijk zo doen: Tot 11 uur gaan we naar zijn huis, daar heel gezellig het oude jaar vieren enzo, en dan naar mijn huis en daar het nieuwe jaar vieren. Dit ook vooral omdat we beide nog jongere broertjes/zusjes hebben, en die zouden het echt heel jammer vinden als we het allen bij 1 van ons vieren. En we vinden het beide ook leuk om het thuis nog even te vieren(:
Maar ik weet niet of dat bij jou kan, want wij wonen 7-8 minuten uit elkaar…

Tip voor slechte verbindingen vanwege overbelasting: Bel een kwartiertje voor 12 al en hang aan de lijn tot 12 uur. Om kwart voor 12 zijn de lijnen nog niet zo druk dus meer kans dat je er door heen komt :wink:

Ben ik de enige die het niet zo uitmaakt? Ik bedoel, Oud & Nieuw is natuurlijk wel speciaal, maar de enige waarbij ik echt bij wil zijn is mijn vriend. Mijn ouders kan ik later altijd nog gelukkig nieuw jaar wensen!

Ik heb hetzelfde! Maar de eerste 2 jaar was ik op vakantie met oud & nieuw zonder vriend, en vorige keer hebben we het allebei thuis gevierd :slightly_smiling_face: nu zitten we er nog een beetje over te praten maar eerlijk gezegd vind ik het wel fijn om het thuis te doen, haha!
Maar ik heb hetzelfde met Kerst. Ik woon nu dan op kamers en verlang soms best wel terug naar dat ‘huiselijke’ met m’n eigen familie. Voor mij is Kerst echt hét moment om dat weer even te beleven… Nu zit ik dus op Kerstavond bij m’n vriend. Mweh, ben d’r niet zo blij mee maarja.