Oud en nieuw troubles; tips?

Hee meiden!

Mijn beste vriendinnetje en ik (beide 16) zitten met een probleem. We willen graag samen wat doen met oud en nieuw, maar weten niet wat. Allebei zijn we geen deel van een (hechte) vriendengroep waar we iets mee kunnen doen. Een andere vriendin stelde voor om na 12u met haar mee te gaan stappen, de kroeg in. Probleem is dat mijn ouders het niet goed vinden als ik naar een kroeg ga, en zeker niet na 12. Ook willen ze niet dat ik drink (ja, grote voorstanders van de 18jaar regel), en daar helpt een kroeg ook niet echt bij. Punt drie is dat ze het liefst hebben dat ik om 12u thuis ben. Mijn vriendinnetje woont 50min fietsen afstand, dus heen en weer is geen oplossing.

Heeft iemand nog een goed idee? Iets zonder kroegen of plekken waar dronken mensen zijn dus.

Liefs

Vraag haar anders bij jou thuis? Dan ben jij om 12 uur thuis bij je ouders, komt er geen drank in het spel en ben je wel samen. Dan kunnen jullie samen een filmpje kijken of gezelschapsspelletjes spelen ofzo tot het 12 uur is. Misschien kan ze ook bij je slapen en maak je er meteen een logeerpartij van :slightly_smiling_face:

Bij mij thuis is inderdaad een optie, en ook wat we nu van plan zijn te doen! We zijn alleen benieuwd of er ook nog andere opties zijn. Misschien dat meerdere meiden dit probleem hebben (gehad).

Bedankt in ieder geval ladies!

Waarom moet je om 12 uur thuis zijn?

Omdat mijn ouders het nieuwe jaar graag samen inluiden. Mijn broers komen ook altijd om 12u even terug.

Even dit:Als jullie 16 zijn en de nieuwe alcoholwet per 1 januari 2014 ingaat en jullie na twaalven willen gaan stappen, heeft het toch geen nut om alcohol te kopen aangezien jullie jonger dan 18 zijn? behalve je een andere manier gebruikt om eraan te komen

Maar ik zou dan even kijken of een van je ouders je kan ophalen nadat jullie klaar zijn met stappen?

1 januari gaat hij nog niet in, of wordt er in ieder geval nog niet gecontroleerd. Maar het gaat er niet om dat we per se alcohol willen, dat maakt niet uit. Het is meer dat we graag een leuke avond willen en op zoek zijn naar andere opties dan thuis zitten.

Dat zou misschien ook nog kunnen, dankje!

Is er niet iets te doen waar je woont?
Is er iets georganiseerd?
Misschien kan je wel een kijkje gaan nemen in de stad (en voor 12en weer thuis zijn), of er wat te doen is…
Ik wil je wel tips geven, maar het is lastig zo op afstand, meeste mensen vieren het toch in de stad/met vrienden of familie, in sommige plaatsen worden wel feestjes, samenkomsten of activiteiten georganiseerd, ik zou zeggen google even rond, dat is toch het makkelijkste
En anders tja, toch thuis vieren, of kijken wat er open is, bowlen, poolen, bios?? Misschien kunnen jullie zoiets dan nog even gaan doen?

bij mij in het dorp is er een soort jeugdhuis, in de straat. heb je dat niet bij jullie in het dorp?
omdat het jeugdhuis van ons in ons kleine dorpje is, kennen mijn ouders de meeste die daar gaan. ze vertrouwen het dan ook.
als het niet mag, gewoon slaapfeestje met vriendin altijd leuk

Bedankt nog voor alle tips!!
We hebben uiteindelijk een hele leuke avond gehad :relieved: