Oscar et la dame rose

Wie heeft deze film al gezien en wat vind je ervan?
Ik vind het een hartverwarmende en zeer mooie film.

De tienjarige Oscar verblijft in het kinderziekenhuis. Noch zijn artsen, noch zijn ouders durven hem de waarheid vertellen over zijn ziekte. Alleen Rose, een knorrige vrouw, die pizza’s aan huis levert, is recht voor de raap. Om hem te verstrooien stelt Rose hem een spel voor : doen alsof elke dag telt voor tien jaar. Zo heeft hij een gans leven in enkele dagen tijd. Opdat hij meer zijn hart zou uitstorten, stelt ze hem voor om naar God te schrijven. In zijn brieven, vetrouwt Oscar God zijn wel en wee en zijn eerste verliefdheid toe. Tussen Oscar en Rose ontstaat een bijzondere vriendschap die hun leven zal veranderen.

http://www.youtube.com/watch?v=derzzsA_zqU ← trailer

Wat denk je?

Ik heb dat boek voor frans moeten lezen, die vond ik zelf veel leuker

Ik vind het boek inderdaad ook veel beter.

Heb dus zowel het boek gelezen, als de film gezien.

Ik heb de helft van de film gezien met frans, vond 'm tot daar wel mooi!

up!

Ik heb ook het boek gelezen in de franse les. Ik vond het boek wel heel mooi maar heb de film nooit gezien.

Ook ik heb het boek gelezen en de film gezien met Frans, persoonlijk vond ik het boek beter terwijl anderen de film beter vonden.

Ik vind het boek gewoon mooier omdat het echt uit het perspectief van Oscar geschreven wordt, bovendien vond ik de film persoonlijk lichtelijk ‘irritant’ bij die worstel-scènes.
ik vond het wel mooi gedaan als Oscar danst met Peggy Blue, en dat dat dan in sneeuw verandert.

Mamie rose is zo lief hihi

Ik moest dat boek ook lezen voor Frans, maar mijn lerares droeg het met een veel te overdreven accent voor in de klas. Dus toen was het echt niet meer leuk. Ik heb ook een stukje van de film gezien, maar dat kan ik me niet meer zo goed herinneren.

Dit heb ik een week geleden gekeken met godsdienst.
Vond het een hele mooie film alleen het middelste deel vond ik een beetje langdradig.
Vond vooral het einde 10dagen voor nieuwjaar en verder het leukst

O ja, die heb ik ook gelezen…

Oeh, deze moesten we ook lezen voor Frans. Ik wist niet dat er een film van was, die ga ik ook kijken. :slightly_smiling_face: