Originaliteit.

ik doe gewoon wat ik zelf wil,
ik zeg niet dat ik mezelf origineel vind
maar ik ben neit zon meeloop trutje.
en al die kindjes proberen nu wel origineel tezijn
maar toch lopen ze met z’n allen in het zelfde.
en ze denken dan wel dat het ‘origineel’ is maar dat is niet zo
vind ik dan.

Haha, dat is nou wat ik eigelijk ook bedoelde,
dat als je met z’n 8 in een ‘originele’ outfit loopt
is het heus niet origineel meer.

ik vind het origineel als je gewoon doet wat je zelf wil,
en je nergens wat vanaantrekt.
hoe raar ze ook vinden dat je eruit ziet
dat je gewoon blijft dragen wat je mooi vind.

maar dat is hetzelfde als antwoord geven op de vraag; wat was er eerder het kip of het ei…

ik bedoel als iedereen iets orgineels kan maken van een wit shirtje en een spijkerbroek, hoe orgineel is dat dan weer?
dit is een oneindig durend vraagstuk :]

Als je doet wat je zelf wilt, dan heb je een eigen stijl, en ben je orgineel.
sommige mensen denken dat ze iets willen zijn. Maar dat doen ze omdat de meeste mensen met zoiets rond gaan lopen.
En als je gewoon je goed voelt in je kleding. En op je gemak bent als je dat aanhebt. Dan ben je orgineel. Want dan hoort het bij je :wink:

ja de nieuwe trend is orgineel dus iedereen is orgineel dus niemand is orgineel

Ik snap wat je bedoeld.
Iedereen probeert nu orgineel te zijn.
Ik vind bijvoorbeeld dat die gekleurde skinny’s en lange ketting en oversized cardigans heel erg bij “artsie” mensen passen, terwijl iedereen dit opeens aanheeft omdat het mode is. Het lijkt wel een uniform.
En het is ook zo(althans zo komt het bij MIJ over) dat mensen de meeste vage combi aan doen, zodat ze de reactie “wow gaaf wat gedurft en orgineel” uitlokken. Terwijl het helemaal niks voorsteld.

Als je ‘modieuze’ kleren koopt, en ze daarna zelf wat bijwerkt en verandert, vind ik dat best origineel :]
Ik koop vaak gewoon topjes en tshirts in h&m en hang er dan zelf vanalles aan :’)
Ik heb geen idee, maar ik ‘haat’ het om hetzelfde te zijn dan iedereen.

Naja…ik let er niet echt heel erg op wat ik aantrek, moet wel leuk zijn natuurlijk. Maar ik heb geen styll, soms ben ik punkachtig, soms echt natuurjurkdingachtig (hoe die styll ook mag heten).

Helemaal mee eens.

Iedereen is uniek, vind ik :’)
Wanneer ben je nou origineel dan?

True, ik vind Lady Gaga dus ook zo!

Ik ben die eindeloze strijd om ‘‘origineel’’ te zijn een beetje zat.

Tegenwoordig betekent origineel ‘anders zijn’, vernieuwing, je onderscheiden. Maar dat kan helemaal niet in een tijd waar alles al eens is gedaan. Originaliteit is in mijn ogen eigenheid, en bestaande trends, ideeën etc op jouw manier interpreteren en uitdragen. Wat mij opvalt, is dat veel mensen nu een bepaalde ‘andere’ stijl gaan dragen (zoals zo’n beetje alle modeblogs er hetzelfde uitzien) omdat deze stijl nu, op dit moment, als ‘anders’ gezien wordt. Resultaat is dat je op straat meteen kan zien wie modeblogs volgt en wie een ‘eigen’ stijl heeft.

^^ Idd

je kan laatste tijd alleen maar ECHT origineel zijn door zelf kleren te maken
die er nog niet zijn
want nu word alles gewoon gevonden eerst waren felle kleuren vestjes alleen voor emo’s of wat dan ook
nu draagt iedereen ze bijna.
geen problemen ofzo maar origineel zijn is moeilijk
maar eigen stijl hebben niet

@ maurain helemaal gelijk!