Originaliteit.

De laatste tijd zien we veel ‘originaliteit’… maar als je het mij vraagt loopt bijna iedereen er hetzelfde bij. Zolang er maar genoeg toeters en bellen aan een outfit hangen is het ineens origineel… terwijl er soms na mijn idee niet eens echt over nagedacht is. Alles past ineens bij elkaar en alles kan ineens. Vinden jullie dat originaliteit of vinden jullie dat gewoon anders proberen te zijn door maar gewoon iets aan te trekken, terwijl de rest dit massaal ookal doet?
Ik vind dus de laatste optie. Maar ik zou weleens willen weten hoe jullie erover denken? Zijn we nou echt origineler geworden, of willen we gewoon per se zo anders zijn… Let me know!

Whahahaha dit klopt echt helemaal XD

“Orgineel” is tegenwoordig ook een soort stereotype

allemaal heel anders, maar toch hetzelfde.

Ik denk dat we ons niet zo druk moeten maken over dit soort zaken. De 1 is huppel de andere is emo. Maar dit zijn eigenlijk maar termen. Je koopt wat je leuk vind en het maakt mij daarbij niet uit of ik orgineel ben of niet. Misschien heeft die gene wel het zelfde shirtje , maar hij heeft niet mijn hele kledingkast.
Je eigen stijl , dat is orgineel.

Whahaha ik zeg echt zo vaak:

Hetzelfde, maar dan anders

OT: Ik vind iemand origineel als je van iets gewoons iets anders kan maken, en net ff denkt “outside the box”

-

Precies! Je hoeft toch niet per se alle kleuren van de regenboog te dragen om een eigen stijl te hebben?

doe nietzo moeilyk er zijn echt wel verschillen tussen styllen hoor…

Zoiets kan ook je eigen stijl zijn. Zolang het net iets dan anders is.

Ik doe heus niet moeilijk. Ik geef mijn mening over een onderwerp (waar een forum volgens mij ook voor is) en vervolgens vraag ik jullie mening erover. Jou mening is dat er wel degelijk verschillen zijn, nou dat kan jij vinden, maar respecteer mijn mening dan ook gewoon, wil je.

Ik zeg ook niet dat het geen eigen stijl is, ik zeg alleen dat sommige mensen denken dat je per se opvallende kleding moet dragen om een eigen stijl te hebben terwijl ik vind dat dat helemaal niet zo is.

doe ik ook maar er zijn wel ergere dingen dan dat gezeur van jou…

Ja, maar dat zegt ze toch ook niet? Ze zegt dat, welke stijl dan ook, iedereen anders wil zijn dan anderen, en doordat iedereen zo erg z’n best doet om anders te zijn, ze toch allemaal weer hetzelfde zijn. (Toch?) Nou ja dat vind ik dus ook. Mij interesseert het niet zo, zolang ik me mooi en mezelf kan voelen.

Tja, als je het gezeur vindt, zoek je toch lekker een ander topic in dit forum. Ik lig er niet wakker van hoor. Daaaaaaaag.

Maar wie bepaald dat je orgineel bent? Dat kan dat meisje daar bepalen maar misschien heeft dat meisje verderop wel weer een andere mening. Zoals ik in me vorige reactie ook zei , ik ben gewoon van mening dat je eigen stijl orgineel is. Je eigen stijl kan namelijk niemand nadoen. Ja dat kan wel , maar dan is hij iniedergeval niet orgineel.

Tjaa

Als het nou die mensen hun eigen stijl/smaak is om opvallende kleding te dragen? Iedereen heeft zijn eigen smaak en eigen stijl. Niemand is 100% origineel (tenzij je een zeer grote uitzondering bent met een designer item waar er maar één van is)
En wie zegt dat die mensen überhaupt origineel proberen te zijn. Ze dragen wat zij leuk en lekker vinden om te dragen. Dat jij dat wellicht niet doet is jou keuze.

Dit doet me denken aan een of andere opmerking een tijd geleden: alto’s willen allemaal anders zijn, maar toch zien ze er allemaal hetzelfde uit. :’]
Anyway, ‘origineel’ zijn wordt tegenwoordig ook een beetje afgezaagd want face it, we all look the same. Pech dat je niet helemaal apart bent! Vroeger wilden we juist wel een beetje hetzelfde te zijn als de grote massa om erbij te horen en nu willen we met z’n allen ‘anders’ zijn, wat dat ook mag zijn. Misschien is je uiterlijk niet ‘origineel’, maar vanbinnen zijn we allemaal origineel. Ieder mens verschilt en kleding is gewoon een buitenlaag. Wat je bent, je eigen stijl, is toch niet per se je kleding? Dat is je manier van doen, je humor, je lach, je trekjes. Niet of je nou een knalroze skinny draagt of een zwarte wijde broek. Iedereen is origineel op z’n eigen manier. Misschien vind je iemand die iets draagt wat volgens jou niet helemaal veelvoorkomend is wel een wannebe die origineel wil zijn, maar diegene wil misschien gewoon zichzelf zijn. Wees gewoon jezelf, want er is er maar één van jou en dan ben je dus origineel.
En ik weet niet of iemand mijn logica überhaupt wel zal begrijpen, maar dit is dus m’n mening een beetje ingewikkeld beschreven. XD

De meeste kleren die worden gedragen
sterker nog de meeste kleding die de meeste meiden in de kast hebben hangen hoort allemaal bij de massaproductie ( alles is meer dan een miljoen keer gemaakt) en dan ook nog zo van allemaal net een ander kleurtje net een beetje ander model. dan heeft iedereen het idee dat ze allemaal orgineel zijn maar eigenlijk zijn ze allemaal het zelfde

(heb ik van javier guzman op youtube filmpje marketing, very funny btw)

Maar de meeste mensen combineren het ook nog het zelfde dus de orginaliteit is inderdaad ver te zoeken.
Maar dat wil niet zeggen dat de combinaties niet leuk zijn=)

idd, orginaliteit als stereotype,.
.
.
.
eigenstyl is naar mijn mening van een effen wit shirtje en n simpele spykerbroek nog iets eigens weten te maken…