Oriëntaalse Talen en Communicatie

Beste Girlsceners,
Zijn er hier ook meiden die Oriëntaalse Talen en Communicatie studeren en hier iets over te vertellen hebben? Of meiden die deze studie dit jaar willen starten? Of mensen die het wel kennen, maar het niet studeren of ook niet gaan studeren, maar er wel een mening over hebben?

Ik ben op het moment namelijk nog aan het twijfelen tussen deze studie in Maastricht en European Studies in Den Haag. Ik vind beide studies erg leuk, omdat je er talen leert. Bij OTC alleen Chinees, maar daar ben je wel meer de helft van de tijd mee bezig, met het leren spreken en schrijven, wat natuurlijk erg lastig is. Ook krijg je vakken zoals inleiding economie, recht en leren presenteren en schrijven. Ik vind de studies dus wel een beetje op elkaar lijken, ook wat je er uiteindelijk mee kunt. Ik ben alleen nog zo erg aan het twijfelen, omdat ik denk dat OTC te moeilijk is en met European Studies je meer kanten op kunt. Toch lijkt het mij heel gaaf om tolk Chinees te worden of bijvoorbeeld Personal Assistent van Europese bedrijfsmensen die zaken willen doen in China. Dat is toch heel lastig als je de taal niet of heel weinig spreekt en weinig kennis hebt over de Chinese cultuur en mensen. Heb dat zelf ondervonden toen ik afgelopen jaar een business wilde starten om Chinese producten in Nederland aan te bieden.
Het studeren op een buitenlandse universiteit is trouwens een droom die uitkomt en dat kun je bij beide opleidingen doen, bij OTC alleen in China en bij European Studie All around the world! Haha.
Verder spreekt de publieke sector bij European Studies mij ook erg aan, die je bij OTC weer niet hebt… Hmmmm… zo lastig allemaal!

Graag jullie reacties en meningen!