Orgineel Idee

Hallo Iedereen,
een vriendin en ik willen graag geld inzamelen voor Darfur.
Maar we weten hebben geen idee hoe. We willen graag een origneel idee. Waar niet allean unicef iets aan heeft, maar ook de mensen die hun geld gven.
Alvast Bedankt!

Ik weet het niet

Upje!

Hm sinterklaas is al net voorbij, anders had je als zwarte pieten bij mensen langs kunnen gaan voor geld :slightly_smiling_face: Als het ook nog s voor het goede doel is, leverd dat best wel wat op als je even rondgaat…
Maargoed :stuck_out_tongue: Voor nu weet ik het niet , sorry

Het is heel moeilijk, en je moet er heel veel tijd in steken, maar een stagebegeleider heeft me eens uitgedaagd (wat ik alleen niet heb aangenomen :stuck_out_tongue:) .

Neem 10 cent, uit je eigen zak (of 2 euro, wat je zelf wilt) en ga die telkens ruilen voor een hoger bedrag. Zo doen mensen ‘actief’ mee en hebben ze niet het idee heel veel geld in 1x kwijt te zijn, én ze worden er mee betrokken. Dus zo hebben heel veel mensen geholpen.

Als kerstman rondgaan? ^^

Dat is heel moeilijk. Ik doe promotiewerk en ik loop onder andere voor Unicef.

Je moet ten eerste een vergunning hebben om dingen huis aan huis of op de straat te doen.
Daarnaast moet je weten waar al voor Unicef word gelopen, want wij doen elke week een andere stad, een andere wijk. Mensen worden anders gek en geven dan bij voorbaat al niets meer. Daarnaast moet je vertrouwen winnen van die mensen, hoe weten zij zeker dat jij dat geld stort bij Unicef. Je kunt het ook in je eigen zakken steken.

Zo heb je een heleboel van die kleine problemen. Denk niet dat je dit zomaar kan gaan doen. Maar goed, als jij overal een oplossing op weet moet je het zeker doen!

Succes :slightly_smiling_face:

up

• Sponsoorloop
  • Garagesale
  • Dingen inzamelen die nog van waarde zijn en verkope op marktplaats.
  • Bingo
  • Doe met veel mensen klusjes bij mensen. BV. Bejaarden helpen
  • Je kan ook bij het bejaardentehuis mensen gezelschap houden bij kerst. Want veel mensen daar hebben niemand meer.
  • Ga als kerstman langs de deuren, of ga in de stad staan met zo’n pannetje. (Zoals in de films :grinning_face_with_smiling_eyes:)

Sucses!

Organiseer een tombola. Laat mensen lotjes van ¤1 kopen, en zorg dat je bijvoorbeeld ¤50 lotjes verkocht hebt.
Laat de prijs iets nuttigs van ¤25 zijn. Dan heb je nog ¤25 winst over & heeft de winnaar een leuke prijs.
(Je kan het ook met andere bedragen doen)