Organisatie feestje

Heehee,

er zijn meerdere topics over ideeën van feestjes geven enzo, maar ik heb al een feestje gepland en weet (ongeveer) wie er komen, hoe laat en waar enzo. Ik word 16 en de gasten zijn ongeveer even oud als ik of ouder. Ik heb even jullie hulp nodig voor de voorbereidingen…

Ik vier het in een leeg appartement en er blijven mensen slapen, dus heb ik een paar vragen:

1: Hoeveel en wat voor hapjes moet ik kopen?

2: Moet ik stoelen neerzetten, kussens neergooien, de luchtbedden alvast oppompen en/of tafels neerzetten?

3: Hoeveel en wat voor drank moet ik per persoon ongeveer kopen?

4: Wat voor muziek moet ik downloaden en hoe hard moet ie staan?

5: Is het slim om voor de mensen die blijven slapen ontbijt te regelen?

En hebben jullie nog andere tips? (:

xx

Dit is hoe ik het zou doen, ik ben 17.

1. Hoeveel chips zou je zelf willen eten? Een halve zak? Reken dan ongeveer een halve zak p.p. Of misschien per 3 personen een zak. En wat verschillende soorten. Verder qua hapjes: wat vind je lekker? Nootjes - cashewnootjes, zijn meestal ook lekker om te snacken. Verder zou je evt marsmallows kunnen doen -ben dr zelf niet zo fan van maar misschien jij wel. Oh en van die chocoladingen, maltesers.

2. Stoelen: Ja. Kussens neergooien is leuk, je kunt er ook voor kiezen om alleen kussens te gebruiken, dan zit iedereen op gelijke hoogte. Een paar tafels om glazen op te zetten is zeker handig, anders zet iedereen al zn glazen op de grond en voor je het weet is de helft omgevallen en gebroken.
    Luchtbedden zou ik niet alvast oppompen, tenzij het appartement gehorig is, je laat gaat slapen en bang bent dat de buren wakker worden. Nouja, je zou ze wel kunnen opblazen als je tijd over hebt, maar het is ook geen probleem om dat later te doen - vind ik dan.

3. Ligt een beetje aan wat voor vrienden je hebt (de mijne drinken weinig alcohol… oef! ik voel me altijd een alchoholist in hun midden, lol) en hoeveel jongens/meiden. Drinken ze redelijk veel, dan zou ik per twee meiden een fles wijn/prosecco doen en per jongen een stuk of 4/5 biertjes. Maar dat is heel ruim, en er zijn vaak veel mensen die niets drinken, of gewoon 1 of 2 wijntjes/bier. Dus, ik zou gewoon een krat heineken inslaan en een paar flessen wijn. Ligt er dus aan met hoeveel je bent. Je kunt ook el picu kokoskopen, is een beetje zoals malibu (drinken met cola), superlekker!

En verder nog wat flessen cola en ook nog iets zonder prik.

1. Muziek die je leuk vind. Als je wat onzeker bent over je muzieksmaak: doe dan top-40, of rustige chill muziek van mumford and sons enzo. Hoe hard: wel dat je het goed kan horen maar niet zo hard als in de kroeg, wel dat je normaal kunt praten.

2. Wel als je wilt onbijten (:

Haha, nou, ik heb wel weer genoeg getypt. Oja, als je ziet dat er een jongen heeeeeeel veel drinkt, even zeggen dat 'ie moet kappen, anders gaat ie nog eens kotsen ofzo, dat wil je ook niet.

Je kan volgens mij bij de meeste supermarkten wel eten terugbrengen wat je niet gebruikt hebt, dus dan kan je beter teveel inkopen.

@averyyy; Dankje, heb ik echt superveel aan! (: Ik zal in de supermarkt qua nootjes enzo even kijken wat niet al te duur is enzo, want geld speelt ook mee haha…

Wow, haha echt nog noooooit van gehoord. :grinning:

Als ontbijt kun je ook gewoon een paar zakken krentebollen& bolletjes halen, en een pot jam, boter& kaas :slightly_smiling_face:

Of pistoletjes, dan kan ik die in de oven doen? :grinning:

Serieus? Dat mag in België niet zomaar denk ik. Of toch nog niemand gezien die er gebruik van maakt :'D Wel bij een drankenhandel maar bij een supermarkt?

1: Hoeveel en wat voor hapjes moet ik kopen?
ik zou een beetje zout en een beetje zoet nemen.
dus chips en nootjes en iets zoet (misschien van die zakken mini snickers/twix/bounty/mars/milky way halen bij de achtion? is iets van 2 euri per zak denk ik?)
2: Moet ik stoelen neerzetten, kussens neergooien, de luchtbedden alvast oppompen en/of tafels neerzetten?
ik vind zelf enkel kussens enzo het gezelligste. misschien toch ook al de matrassen oppompen dat kan dienen als extra zitplek!
en een tafeltje kan altijd handig zijn, is ook wat overzichtelijker van waar alles gebleven is.

3: Hoeveel en wat voor drank moet ik per persoon ongeveer kopen?
sowieso wijn en bier en frisdrank. wat van die el picu doet het meestal ook wel goed. bier zou ik 4 per jongen rekenen en misschien 2 per meisje? en wijn 2 of 3 personen per fles? frisdrank moet gewoon tja, ruim voldoende aanwezig zijn. en als je ook van die el picu doet, zou ik zeggen dat iedereen daar 2 drankjes van zou moeten hebben gemiddeld, maar dat is optioneel.

4: Wat voor muziek moet ik downloaden en hoe hard moet ie staan?
hangt van de sfeer af, wil je een gezellig feestje dan zou ik de muziek wat zachter zetten, net iets luider dan achtergrondmuziek en dan neem je wat chill muziek. wil je het iets ‘feestelijker’ dan moet die muziek ook weer wat luider en de stijl ook. hiervoor zou ik informeren bij de mensen die komen, van wat zij leuk vinden.

5: Is het slim om voor de mensen die blijven slapen ontbijt te regelen?
ja zeker wel. koffie/thee, zachte bolletjes ofzo, een pot choco en een pakje kaas. en opwarmcroissants, dat waardeert iedereen na een avond met alcohol.
hoeft geen uitgebreid ontbijt te zijn, maar met een lege maag weg gaan is niet leuk.

FRITUUR! Frituur doet het altijd goed, maar dan moet je wel een balkon hebben of een keuken met grote ramen die open kunnen. Reken gewoon hoeveel hapjes je per gast wil hebben. Dat hangt er weer vanaf hoe lang het feest duurt, maar met 4/5 zit je wel goed mits je ook nog ander eten hebt: dus chips, nootjes, M&Ms, pretzels (zoute stokjes), chocoladerozijnen, kaasblokjes. Eventueel kan je ook mini pizzaatjes in de oven doen, is weer wat duurder en eet lastig. Servetjes zijn ook handig.

Kussens neergooien lijkt me niet heel handig eigenlijk… Moet je zelf weten, maar ik zou als ik op een verjaardag was nooit op de grond op een kussen gaan zitten haha. Stoelen of gehuurde sta-tafels (liefst allebei) is het best. Zorg voor genoeg zit/sta plekken anders staat iedereen een beetje awkward in een kringetje in de kamer

Zorg in ieder geval voor genoeg frisdrank, die kan je altijd nog later thuis opdrinken als het te veel is. Cola, fanta, dubbel fris. Koop bv. een kartonnen tapvat rosé of/en witte wijn in de supermarkt.
Ligt eraan, als de meiden bij jou veel drinken zou ik er twee doen. Voor mensen die minder gewend zijn om te drinken kan je er twee flessen Canei bij kopen. Je kan ook voor de lol nog een fles liquor 43 of bailey’s erbij doen, afhankelijk van je budget.
Hoeveeheid bier ligt aan het aantal bierdrinkers dat komt.

Muziek: zet slamfm aan of 3fm, of download een podcast van een muziekprogramma met bv. remixen.

De luchtbedden kun je altijd 's nachts nog oppompen, maar alleen als je meerdere pompen hebt. Anders moet iedereen op die ene pomp wachten. Maar ik zou persoonlijk geen zin hebben om de luchtbedden voor iedereen te gaan oppompen.
Ik zou wel zorgen dat je voor de volgende ochtend genoeg brood, kaas en hagelslag hebt, haha.

Als het niet te duur mag worden nog wat tips:

• Zoek naar aanbiedingen voor bier en frisdrank! Bv. twee kratten of twee flessen frisdrank voor… euro. Neem supermarkt foldertjes door en vergelijk, kost wat moeite maar dan kan je ook veel uitsparen.
  • Neem huismerk wijn, is gewoon lekker.
  • Voor het eten naar de Aldi
  • Voor plastic bekertjes, versiering en chocola (ook kitkat/mars) ga je naar de Action.
  • Zet in de uitnodigingsmail dat ze ook zelf drank mee kunnen nemen die ze lekker vinden, bij wijze van cadeautje. Dit kun je dan gewoon ook op tafel erbij zetten i.p.v. zelf dure drankjes kopen.

Super bedankt! Ik moet nog ff kijken wat mijn budget is… Maar tot nu toe is het zeker dat er 34 gasten komen. 12 meisjes en 22 jongens (erg veel meisjes zeggen af, dus het is niet echt gelijk meer… :s)

http://forum.girlscene.nl…deen/list_messages/140798