orgaan donatie

ik moet dit jaar een jaarwerkstuk maken, en doe het over orgaan donatie.
nu wil ik graag jullie mening weten.

ben je donor?
zou je donor willen worden?
waarom wel/niet.

alvast bedankt! =)

Ik ben het nog niet. Ik ben net 18 en ik vergeet het iedere keer.
Ik wil het wel, omdat je dan toch dood bent. Ik heb mn organen dan niet meer nodig, maar andere mensen juist wel heel ernstig.

Hee daar had ik het gister toevallig met mijn moeder over (:

ben je donor? Nee nog niet
zou je donor willen worden? Ja
waarom wel/niet. Omdat het me geweldig lijkt om andere mensen de kans te geven om in leven te blijven.

1. ben je donor?

2. zou je donor willen worden?

3. waarom wel/niet.

4. nee, ben nog geen 18.

5. ja

6. omdat je als je dood bent toch niks meer aan je organen hebt, en je kunt er andermans leven mee redden. :slightly_smiling_face:

ben je donor? Nee
zou je donor willen worden? Weet nog niet
waarom wel/niet. Ik vind het een best eng idee eigenlijk, maar ik zou het denk ik wel willen, want je bent toch dood, en je helpt er iemand mee.

je kan al donor worden vanaf je 12.
maar als je 18 bent en nog geen donor, word er een formulier naar je opgestuurd.

ben je donor? nee volgens mij niet eigelijk.
zou je donor willen worden? jazeker!
waarom wel/niet. omdat ik vind dat als ik er niet meer ben mijn organen toch niet meer nodig heb, en als je iemand anders daar mee kan redden of gewoon gelukkig van kan maken waarom niet?
wel zou ik nooit iets uit mijn ogen of huid willen wegdoen.
door je ogen heb je toch je hele leven meegemaakt… nouja dat zou ik gewoon niet doen.

Ben je donor? Ja natuurlijk.
Zou je donor willen worden? -
Waarom wel/niet? Omdat ik geloof dat er helemaal niks na de dood is, en zelfs als er wat zou zijn heb je je lichaam daar niet meer nodig. Bovendien, stel dat er een god is (wat ik absoluut niet geloof), zou hij/zij het dan niet veel fijner vinden als jij als laatste daad op aarde iemands leven gered heeft of veel makkelijker gemaakt hebt, in plaats van dat je krampachtig aan wat lapjes vlees en klompjes cellen vasthoudt die na de dood alleen maar wegteren in de grond?

ben je donor?
Nee nog niet, ik wordt pas over 2 jaar 18.
Absoluut.
waarom wel/niet.
Je kunt er mensenlevens mee redden.

ben je donor? Nee
zou je donor willen worden? Ja
waarom wel? omdat je ze zelf niet meer nodig bent na je dood, en ze rotten toch af als je begraven wordt en er zijn wel andere mensen die ze nodig hebben.

ben je donor? Nee
zou je donor willen worden? Nee
waarom wel/niet. ik wil heen zoals ik gekomen ben (=

Dus dan ga je lekker naakt in je kist liggen? (=

helemaal mee eens (:

ben je donor? Nog niet.
zou je donor willen worden? Ja.
waarom wel/niet? Omdat ik er toch niks aan heb na de dood en er andere mensen gelukkig mee kan maken.

ben je donor? nee
zou je donor willen worden? nee
waarom wel/niet.? vanwege mijn religie

HIER BESTAAT AL EEN TOPIC VAN!

ben je donor? Ja.
zou je donor willen worden? Ja.
waarom wel? Omdat ik zelf ook graag een nieuw orgaan wil als het nodig is en ik vind niet dat je daar recht op hebt als je zelf geen donor bent.

ben je donor? nog niet
zou je donor willen worden?ja want je red de levens van anderen er miss wel mee
waarom wel/niet.zieboven.

ben je donor?
nee, ik heb wel gezegt tegen mijn ouders dat ik dit wil voorhet geval dat ik eerder doodga xD
ja
waarom wel/niet.
Omdat mijn dood dan toch nog nuttig is voor iemand :wink:

ben je donor? nee
zou je donor willen worden? nee
waarom wel/niet. hele uitgebreide rede, waarvan ik geen zin om die uit te leggen omdat veel mensen het toch niet snappen.