Hoii,
Ik zit de laatste periode niet echt lekker. Mijn oren spelen hierbij een grote rol.
Ik zit er continu mee dat ik bang ben dat ik gehoorbeschadiging heb, dat ik mijn rest van mijn leven er last van hou. Wanneer ik naar bed ga tot wanneer ik wakker wordt denk ik eraan. Het overheerst nu best wel, erg vervelend. Bij elk ding dat geluid hard staat denk ik ook, shit… Het is ook bij kleine dingen. Wanneer ik met vriendinnen samen ben en ze lachen bv hard en ze zijn dichtbij, heb ik al dat ik me er aan erger en gefocust ben op mijn oren. Ik weet nou niet of het komt doordat ik hier echt niet meer tegen kan of omdat ik er gewoon te op gefucust ben… Ik wordt er wel een beetje gek van eigenlijk. Ik let er ook vaak op of ik een piep in mijn oor heb, wat ik eigenlijk niet altijd heb, maar ik zoek het zeg maar op, waar ik weer bang van wordt.
Ik vind het leuk om uit te gaan, maar de plezier gaat er nu af omdat ik bang ben dat ik ondanks mijn gehoorfilters toch een beschadiging krijg. Ik ga ook echt niet zonder oortjes uit, dan doe ik liever alsof ik ziek ben. Ik probeer het uitgaan soms ook te vermijden, terwijl mijn vriendengroep dan weer vraagt waarom ik niet kan. Niemand weet eigenlijk dat ik hier zo mee zit, want ik heb het idee dat niemand mij toch begrijpt.
Ik zou graag met iemand willen praten over dit probleem die hier ook last van heeft gehad of dergelijke of mij hieruit kan helpen. Stuur mij graag een berichtje.