Oren blijven dicht zitten na het vliegen

Hoi!

Ik ben vanmiddag teruggekomen vanuit Mallorca met (natuurlijk) het vliegtuig. Ik had bij het landen heel veel last van mijn oren, met name mijn linker oor. Hij ging elke keer dicht maar na een tijdje niet meer open, nog steeds niet. Ik had op de heenreis ook last van mijn oren omdat de druk erop ging zitten maar toen ik geland was ging het weg. Nu dus niet. Ik heb al van alles geprobeerd, neus dicht gehouden en zachtjes blazen (harder werkt ook niet), gekke gezichten trekken helpt ook niet (mijn vader zei dat dat kon helpen maar ik vraag me of hij me niet in de maling heeft genomen :’)), gapen helpt ook niet.

Ik ben echt totaal radeloos want het is vreselijk vervelend, het doet niet echt pijn maar het is gewoon een rot gevoel. Ik ben half doof aan die kant :’)
Heeft iemand tips? Ik zat te denken aan warme watten omdat die helpen bij het landen maar helpt dat nu nog steeds? Of iets van water?

Behalve wat je al geprobeerd hebt weet ik zo eigenlijk ook niks. Ik zou het gewoon eventjes afwachten en als het een paar dagen blijft langs de dokter gaan.

Ik herken je probleem. Ik heb dat ook altijd heel erg, ook met bergen :’). Ik kan niks anders adviseren dan heel veel gapen en kauwen.

Sowieso geen water, dat zorgt er waarschijnlijk alleen maar voor dat het nog langer dicht blijft zitten en het is ook nog eens slecht voor je oren. verder geen idee, sorry. Maar als je na een paar dagen nog last hebt zou ik even langs de huisarts gaan.

Veel slikken en gapen.

Mijn moeder heeft dit ook gehad. Het is normaal als het even blijft zitten, maar met langer moet je echt naar de dokter gaan.

Uitkijken met water (voorzichtig douchen, niet met je hoofd onder water tijdens het zwemmen) en inderdaad gewoon afwachten. Ik heb dat gevoel af en toe zonder te vliegen :’) en bij mij is het met een paar dagen altijd wel weer weg. Zolang het geen pijn doet en niet 2-3 weken duurt om weg te gaan, denk ik dat een dokter opzoeken weinig zin heeft.

Dankjewel voor alle reacties!
Hij is nu gelukkig alweer een stuk meer open, toen ik mijn hoofd voor de zoveelste keer naar beneden draaide (dus naar links-beneden hahaha) ging hij elke keer een beetje open maar als ik terug draaide ging hij weer dicht. Ik heb toen met mijn neus dicht en hoofd op die manier geblazen en toen ging hij een stuk open! Af en toe gaat hij wel weer dicht maar dan doe ik het op die manier weer.

Hopen dat het morgen weg is, anders overmorgen. Ik denk dat ik voorlopig nog niet naar de dokter ga als het niet weg is; kan altijd nog iets van oordruppels proberen toch?

Bij mij plopte het altijd open als ik gaapte. Als ik dan nog boven de wolken was dan plopten ze meteen weer dicht, maar als ik beneden was dan was dat genoeg om ze weer open te houden.