Ordinaire vriendin.

Hi,
ik heb een probleem.
Een van mijn beste vriendinnen is best wel ordinair, eerst viel het wel mee, maar nu gaat ze zich steeds ordinairer kleden en gedragen, ze heeft op haar 13e al met 2 jongens geneukt [is nu 14] en dat vind ik niet normaal. En dat vertelt ze dan ook gewoon aan iedereen… Soms kent ze gewoon geen eigenwaarde en schaamte.
Vaak is ze een hele toffe vriendin, heel grappig en aardig, maar ik erger me gewoon aan haar ordinaire, hoerige gedrag. En haar gedrag beïnvloedt ook mijn reputatie. En ik vind het gewoon niet leuk als de jongen die ik leuk vind weet dat ik met haar omga,
dat is toch niet normaal?
Ik vind dat ik haar niet kan dwingen zich anders te kleden/gedragen, maar ik vind het wel echt vervelend.
En soms doet ze ook echt niet normaal, dan denkt ze dat ze grappig is, maar gaat ze gewoon veel te ver, en als ik daar dan bij ben schaam ik me kapot en wil ik het liefst weglopen.
Verder denken een vriend en ik dat ze serieus psychische hulp nodig heeft. Ze heeft nogal een rotverleden en wij denken dat ze daarom nu een beetje ontspoort.
Maargoed, ik wil haar dus niet aan de kant zetten, maar het zou wel fijn zijn als haar gedrag verandert,
maar hoe kan ik dit aanpakken?

Ik hoef trouwens geen reacties van 'je moet mensen nemen zoals ze zijn’en blabla, want hoe ze zich vaak gedraagt is meer een masker, ze kan ook heel leuk zijn namelijk.

Je kan tegen haar zeggen dat de laatste tijd haar gedrag negatief is veranderd, en vragen of alles wel goed gaat. Als er niets aan de hand is, dan so be it, en anders kan je haar helpen.
En je hoeft je niets aan te trekken van wat anderen over jou en over haar denken, daar heb je alleen jezelf mee :wink:

@chanelain: Hmm, ja dat kan ik opzich wel doen. Maar zij is een beetje van ‘scheit aan wat mensen van me vinden’ alleen dan op een iets te egoïstische manier [naar mijn idee].
Pff, aan de ene kant vind ik echt dat ik mezelf aanstel en de rest van de wereld moet negeren maar ik moet ook heel vaak aanhoren ‘ga jij met -haarnaam- om? dat is echt een hoertje of niet?’ en ze is dit jaar een grote steun voor me geweest en dan kwetst me dat, en ik vind het niet leuk dat er zo over haar gepraat wordt. Ik ben ook boos op de mensen die zo praten maar ik weet ook wel dat mijn vriendin het zelf een beetje veroorzaakt…

Lastig. Heel lastig. Ik ben het wel eens met chanelain en Nutshell, zeg of vraag gewoon eens of er iets is. Ze weet toch wel dat mensen dat van haar vinden? Ergens kan het haar denk ik wel schelen, maar ze wil dat niet laten merken natuurlijk.

heb ik precies hetzelfde
was eerst een superleuk meisje 2 jaar geleden
en nu is ze veranderd in een hoerig iemand met hele oren volgepierct en navelpiercing terwijl ze best flink is
heb haar dit al vaker duidelijk proberen te maken op een normale manier [ze heeft ook geen rotverleden gehad ofzo]
maar dan begint ze te lachen
nu heb ik een tijdje niet meer met haar gepraat
omdat ik dacht dat het dan wel over zou gaan maar nee hoor
nu zit mevrouw aan de drugs
dus ik ben zelf hopeloos wat ik met haar aanmoet, denk dat bovenstaande reacties wel goed zijn als jou vriendin niet zo eigenwijs is als die van mij!

ik heb ook heel veel vriendinnen gehad die zo werden ik spreek geen van hen meer.
ik hoef gewoon niet met sletten om te gaan :slightly_smiling_face:

-

je moet gewoon met haar gaan praten enz
zeggen dat ze echt moet verranderen en dat je anders niet meer met haar om wil gaan en haar vertellen wat ze verkeerd doet en als het echt een goeie vriendin is begrijpt ze het en verranderd ze misghien ook wel
en anders mischien eve bij haar ouders langs gaan
mischien weten die een oplossing.

KABUSZZ heeft gelijk waarom zou je met slette omgaan ?

veel suc6 meid :slightly_smiling_face:

Maar ze zegt toch dat ze, behalve het sletgedeelte, ook een echt lieve vriendin is? Ze wilt haar denk ik niet kwijt, maar zo kan het ook niet doorgaan.

Inderdaad subtiel proberen te brengen dat je je zorgen om haar maakt, dat je je afvraagt of ze niet een klein beetje moet denken om wat ze doet. Misschien zeggen wat andere mensen over haar zeggen? Op een aardige manier natuurlijk, niet ‘Hee yo, je staat bekend als hoer, doe d’r wat aan’.

Ga anders naar je Mentor, met die vriend, misschien weet hij wel hulp voor haar als het echt erg is met haar verleden, voor de rest , Suc6!

Zou jij het dan wel fijn vinden als mensen je als een hoer gaan zien, enkel omdat je beste vriendin wat hoerig is?

Ik heb haar in een ruzie wel een keer gezegd hoe iedereen over haar denkt, en dat wist ze zelf ook al. Maar het kan haar niet veel schelen (althans, ze doet alsof).
En ook als ik haar subtiel duidelijk maak dat mensen raar over haar denken en zo zegt ze dat ik haar op die manier probeer te kwetsen en blabla. :crazy_face:

ik snap je wel en niet. eigglijk moet je als je het zo erg vind een keuze maken

1. Of je gaat gewoon niet meer met haar om

Voordelen
+ mensen gaan minder raar over jou denken
+ je irriteert je niet meer aan haar gedrag

Minpunten

• Je mist een hele gezellige vriendin
  • Je vriendin kan geen steun meer zoeken bij jou
  1. Of je blijft vriendinnen

Voordelen

+ het is nog steeds gezellig
+ je vriendin kan ook nog steun bij jou zoeken

• Je reputatie gaat eraan
  • Je zal ermee moeten leren leven hoe je vriendin doet

Maak zelf een lijstje met voor en nadelen. Als je je niet gelukkig voelt, moet je er wat aan gaan doen!

Klinkt als een supererge puber die dus niet weet wanneer ze moet stoppen. :3 Gewoon blijven praten en haar vertellen dat de dingen die ze doet niet normaal zijn, deed/doet mijn moeder ook altijd. (want mijn zusje flipt ook soms helemaal de verkeerde kant op.) :’]

Ik denk dat je vriendin met zichzelf in de knoop zit, wellicht te wijten aan puberteit en alle prikkels die dit met zich meebrengt.

sorry dat ik het zeg,
maar dat ‘soort’ mensen veranderen echt niet, (over het algemeen dan)
misschien na een paar jaar.
maar ze is gewoon een losgeslagen puber
breng haar naar een opvoedtehuis ofzo

je moet het haar vertellen dat je vind dat ze zich ordinair gedraagt!
als ze niet wilt veranderen of als ze het blijft doen
kun je kiezen
haar serieus helpen ! over praten en meer doen met haar!
of
haar laten vallen want je wilt toch geen vriendin die zich ( soms) gedraagt als een hoer!

Ach, mensen moeten niet zo snel iemand veroordelen op hun vrienden…

Over een paar maanden gaat het licht wel bij d’r aan dat dit niet echt de normaalste manier is om zich te vertonen voor een meisje van 14.

“Ik vind je een ordinair kind, maar ik hou wel van je.”