Ordenen ordenen en nog eens ordenen

Hey iedereen ik wil even wat met julie delen ik weet niet of meerdere dit ook hebben?
Ik ga na de zomervakantie naar de brugklas.
Ik heb me spullen al enzo,
maar ik ben echt heel erg geordend bezig met welke schriften ik bij welk kaftpapier doe enzo.
Hebben julie dit ook ?
En hoe ordennen julie alles voor school? :cold_sweat:
Groetjes

Ow en waarschijnlijk zijn hier meerdere topics over sorry

Haha dat moet je natuurlijk zelf weten. Snap wel dat je er zo mee bezig bent omdat het nieuw is! Maar nee tuurlijk maakt het niet uit. Ik herbruik oude schriften voor het jaar erna etc het gaat er uiteindelijk om dat je er aantekeningen en huiswerk in maakt en niet of het printje bij je kaftpapier matcht!

Ik weet niet eens waar de helft van mijn schriften en boeken zijn en dat verklaard wel hoe geordend ik ben denk ik.

Ik ben ook altijd mijn boeken kwijt, hihi. (:

Maar je hoeft het niet te ordenen, op een gegeven moment weet je gewoon welk kaftpapier je op welk boek hebt, en aan de grote van het boek kan je het ook herkennen. Dat is veel makkelijker dan die etiketten XD

Hahahah dat deed ik in de eerste ook, nu koop ik vaak 1 rol stevig met een printje en een rol effen. De vakken die ik veel heb kaft ik met het goede kaftpapier en de vakken waar ik eigenlijk niks aan heb en me dood verveel kaft ik effen, dan kan ik er nog op kladderen in de les. hahaha

Ik kaft geen boeken “dan zie ik welk boek ik heb” en dan wordt het alsnog 9 van de 10 keer “oooh ik heb mijn boek niet bij/ik heb het verkeerde boek bij”

Vroeger ging ik de eerste paar weken van school alles heel netjes doen en al mn huiswerk doen enzo. Maar dat hield ik nooit lang vol, aan t eind van t jaar ligt mn bureau onder de papieren velletjes.

Ik denk dus dat je heel enthousiast begint omdat t idd nieuw voor je is, maar dat dit toch wel weer weg gaat.

Ik had altijd maar 1 of max 2 soorten kaftpapier.
Stickers met de namen van de boeken/vak plakte ik dan op de rug van het boek zodat ik kon zien welk boek ik pakte aangezien ik ze altijd rechtop ik mijn kast zette.

Schriften tja… Had gewoon verschillende, soms raakte ik een schrift kwijt en moest ik weer een nieuwe pakken. Maar ik lette er echt niet op of het wel een match was met mijn kaftpapier :slightly_smiling_face:

Verder was ik een chaoot :’) Mijn boekenkast/kluisje was echt een rommel, vergat boeken, raakte schiften kwijt etc.
Maar ik moet zeggen dat dit nu op HBO beter gaat haha

De magie van de brugklas, alles afgesteld op elkaar.
Wacht maar over een paar jaar, dan ben je blij als je 1 schrift in je tas hebt zitten.

You shouldn’t worry too much. Het enige waar ik altijd nadenk bij het kaften is dat je boeken die dezelfde vorm hebben niet dezelfde kleur kaft papier geeft. Verder is de enige tip die ik je kan geven dat je het schrift gebruikt dat voor het vak bedoelt is. Dus niet dat je tijdens Biologie maar je Geschiedenis schrift pakt omdat je te lui bent om naar je goede schrift te zoeken. Dit deed ik altijd, waardoor ik aan het eind van het jaar een schrift voor alle vakken had. Dat is echt geen doen, haha.
Verder gewoon de naam van je vakken er op zetten en hoppaa, klaar. Niet teveel zorgen over maken.

Of als je ergens tussen alle rommel in je tas een pen kan vinden :’). (Toch vind ik het nog steeds vreselijk leuk om inkopen te doen voor school, ook al wordt het niet gebruikt haha)

Je hebt ook van die dikke ringband schriften met allemaal tabbladen, dan loop je ook niet het risico dat je niet het juiste schrift bij je hebt. Tenzij je het hele ding thuis laat liggen natuurlijk.

Wat mij dus altijd overkwam in de eerste en tweede :’) ik heb nu gewoon dingen die ik leuk vindt en het matcht totaal niet.

Mwahh. Dat moet ook maar net voor je zijn weggelegd. Als je namelijk te weinig papier onder een bepaald tabblad hebt, moet je namelijk ook niet onder een andere gaan schrijven, waardoor je hele map na een tijd als nog een mess is (eigen ervaring *uhum). Maar niet iedereen is zo erg als ik, natuurlijk. In principe heb je gelijk (:

Daar wil je niet mee sjouwen!

Sinds ik uit het middelbaar ben kaft ik gewoon niets meer, ik plak er zelfs geen etiketten meer op.
Ik probeer wel alles ordelijk en net te houden in het begin van het schooljaar maar tegen december schiet daar niets meer van over :cold_sweat:

Okee dankjewel iedereen :’)

Toen ik in het 1ste middelbaar zat (is denk ik gelijk als de brugklas).
Moest ieder vak een apart kleur hebben van kaftpapier en moest je map ook in die kleur zijn.
In het begin vond ik dit wel stom, maar op het einde was dit handig, zo moest je niet veel zoeken en herkende je alles onmiddellijk.

Hahaa, echt precies dit…