oranje haar

Hoi,

Ik heb mijn haar laatst thuis geverfd. Mijn eigen haarkleur is lichtbruin en ik wilde donkerblond. Het zag er helemaal niet uit zoals ik het wilde. Ik had oranje haar. Hierna heb ik het een paar keer geprobeerd te corrigeren met een donkere kleur, maar ik blijf een oranje gloed houden.

Hebben jullie tips voor hoe ik dit weg krijg, en gewoon donker blond kan verven?

Liefs!

Ontkleuren bij de kapper, of zo’n pakje van Kruidvat.

Je kan niet veel lichter gaan zonder te ontkleuren -spreeekt uit ervarinf-
Ik zoi het bij een kapper laten doen. Maar je haar kan wel naar de klotengaan

ontkleuren heb ik al gedaan, maar er blijft een gloed hangen …

Heb ik ook gehad, van lichtbruin naar donkerblonde plukjes. Dat werd oranje. Toen heb ik zilvershampoo gebruikt. Dat haalt die oranje gloed eruit. Ik heb daarna mijn haren nog een keer in dezelfde kleur geverfd en de zilvershampoo af en toe nog gebruikt. Toen was het niet meer oranje!

Een vriendin van mij had dat ook en heeft precies hetzelfde gedaan.

Betekent dat je teveel rood pigment in je haar hebt, wat de oranje gloed eruit kan halen is iets met rood over je haar zetten, bijv kastanjebruin. Of idd paar keer met zilvershampoo.

Bij geel haar/gele gloed kan blauw/zilver/paars shampoo heel goed werken! Bij een oranje gloed moed je na het verven ongeveer een weekje wachten, dan een askleur eroverheen doen en als het goed is word het dan gelig. Dan kan je met blauw/zilver/paars shampoo gaan wassen en gaat de lelijke kleur meestal weg.

• Eigen ervaring