Oranje/gelige plukken haar

Hee,
Ik heb de laatste echt verschrikkelijke haardrama’s gehad door verf.
Nu is het wel iets beter maar de kapper heeft bovenop ontkleurd en nu zijn die oranje/gelig en het valt echt op vooral in de zon!
Mijn haar is echt harstikke dood en stug. Toch wil ik het ongeveer in mei weer verven naar donkerbruin. Nu is mijn vraag word dit dan groen ? Want dat had ik ergens gelezen dat het groen uit kan vallen.
Alles uit te laten groeien duurt jaren ik heb heel lang haar.
Ik heb echt geen zin om het weer bij een kapper te laten fixen. Mijn moeder wilt het iig niet meer voor me betalen :frowning_face:
Zilvershampoo tegen gelig haar heb ik al geprobeerd werkt niet echt.
Donkerbruin verven of is dat een slecht idee?
x

Ik denk dat je beter nog even niet je haar kunt verven, maar je haar even rust geeft, omdat het is ontkleurd enzo. Ook denk ik dat het beter is om er een stuk af te knippen, omdat je zegt dat het heel dood en stug is, het is misschien zonde, maar zo wordt je haar wel weer mooi glazend e.d. want als je het nu laat door groeien, gaan je punten splijten en kun je het helemaal afknippen.

Myaa, ik ben ook geen kapper.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
x

Of gooi er een kleurspoeling overheen, dat is iets minder schadelijk.

Ik had het gelijk ook de dooie punten laten knippen toen ze had ontkleurd.
Ik probeer nu een beetje mn haren te redden met haarmaskers en conditiner.
Wat mij vooral nu omgaat is de kleur …

Ik had dat ook, ik had donkerbruin haar, mahonie rood, ik wou t weer blond (ben altijd blond geweest) En toen gooide k er blondeering overheen nja je kan al raden wat voor kleur t was BASSIE oranje, en geel, ben k na kapper gegaan, weer geblondeerd alleen die oranje koperige plukke, nu heb k nog iets ik heb een rechte pony nog iets oranje eragter je ziet t niet gelukkig, Maar ik was eerst Goudblond maar door ze zon en door zilvershampoo gaat t bij mij weer de witte kant op, ik heb gelukkig gehad, me haar moest wel eraf, Boblijn omdat me haar egt dood was ja vind je t gek na 4x blonderen :S Maar goed, ik ga t ook weer verven maar ik zou als k jouw was eerst Rust geven, want het is echt schadelijk voor je haar al die chemishe stoffe die erin zitte etc, Ik heb er zelf van geleerd, Ik zou t nu niet ff 2 maanden niet verven, Of even aan je kapper advies vragen!

roosshampoo gebruiken
vervaagt de kleur

Zilvershampoo! Daarvan worden ze blonder.
sorry, las er even overheen dat je dat al geprobeerd had

dr haar is ontkleurd, dus het heeft geen zin.

een toner gebruiken. dat werkt ook een beetje als een zilvershampoo, maar veel sterker. Ik heb er 1 van het merk Directions, maar de kapper zal zoiets ook wel hebben.

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Je moet echt alle dode stukken eruit laten knippen [verwacht maar dat dat er VEEL zijn]
En daarna ben je soort van verdoemd je punten zijn zo poreus geworden dat ze bij je volgende verfbeurt het verf echt heel erg absorberen. Met als gevolg dat wanneer je het weer iets lichter wilt verven dat je uitgroei enzo de nieuwe kleur wel pakt maar je punten dus gewoon donker blijven.
Ik raad je aan het echt veel maskers te geven en heel erg te laten rusten [niet stylen etc] en daarna Licht parel bruin erin te doen van L’oreal, dit heb ik ook gedaan en ik kreeg eindelijk weer een normale haarkleur terug.

Ohja ik ben nou 1 jaar verder en nog steeds merk ik dat het ontkleurt is geweest, heb heeel snel dode punten en gespleten punten terwijl dat vroeger nooit was…

Bedankt voor het advies!
Ik heb echt spijt van alles :frowning_face:
Wat kut is dat als ik binnen ben de kleur bruin wel mooi is maar zodra ik buiten ben is het echt zoo lelijk en oranjeachtig. Ik wil het zo snel mogelijk weg hebben :frowning_face:

ik merk dat ook… ik had echt prachtig lang glanzend haar en ik had ook amper dooie punten na paar maanden. nu is er nog daar nog een klein beeetje van over :[

dit had me zus ook, ze wou het graag bruin want het was een vieze kleeur blond toen is ze naar de kapper gegaan, ze durfde het niet eens te doen omdat het zo dood was ze zeiden dat het groen werd. toen gingen we naar een andere kapper en daar kon het gewoon donkerbruin geverfd worden. ik zou het echt niet zelf doen, naar de kapper dan maarr

Idd ik heb ook enorme spijt gehad, ik ging dan ook van zwart haar ontkleuren naar blond dat is natuurlijk nog agressiever.
Maar meid de zon komt er alweer aan en meestal gaat je haar dan veel sneller groeien, het komt allemaal wel goed joh :grinning:
Gewoon tijdje heel voorzichtig ermee doen.