Opzoek naar textielverf

Heeee, crea-bea’s

Het lijkt mij leuk om met stempels en textielverf mijn eigen kussentjes te gaan maken of een schort te versieren. Maar ik ben opzoek naar goede textielverf. Op google kwam ik het merk dylon tegen, maar ik kreeg het idee dat dit een heel dun mengsel is. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand een ander merk?

Bij de kruidvat heb ik het eens gekocht. Alleen nog nooit gebruikt

Het hoort ook een dun mengsel te zijn gezien je de poeder in water moet doen :wink:
Je kunt daarmee heel veel stoffen verven, heb er zelf een spijkerbroek mee geverft.

ik dacht altijd dat dylon meer voor grote oppervlakken was en dip-dye dan voor stempelen.

ik gebruik textielverf van decorfin. wel wat duurder maar ik vind het goed werken

^ Ja, dat klopt wel al kun je ook de verhoudingen aanpassen natuurlijk. Maar het is wel een heel ander soort textielverf dan TS bedoelt denk ik. Voor gewoon versieren oid weet ik niet wat he kunt gebruiken. Ik ken alleen de versie met water en zout.

Weet niet precies wat je van plan bent qua versieren, maar zijn textielstiften geen optie? Die heb je ook in allerlei kleuren en diktes.

Je hebt textielstiften bij de Action voor supergoedkoop (en werken prima) en bij de V&D haal ik ze ook wel eens. Versier er kunnens mee, topjes etc. Verwacht niet dat je 1 jaar met een stift kan doen, hoe vaker je ze gebruikt hoe lichter ze kleuren. Maar voor kleinere details of inkleurwerk zijn ze ideaal. En voor het hele stuk inderdaad bij de Kruidvat, dat doe je in de wasmachine.

^ Je hebt het ook voor in een emmer water, hoeft niet perse in de wasmachine.

Ik wil echt met stempels gaan werken, dan wil ik de verf op de stempels smeren in dan op de stof drukken.

dan zou ik echt gaan voor de textielverf van Decorfin. met acryl schijnt ook te werken overigens.

Ik heb er eentje van de pipoos en ben er zelf erg tevreden over.

Ik heb het weleens bij de DA drogist gekocht.