Opzien tegen zangles

Heey,
ik heb sinds een tijdje zangles en hoe langer ik er zit hoe meer ik er tegen op ga zien. Ik heb individueel les van een man die een goede muzikant is alleen de manier waarop hij dingen zegt staat mij soms niet aan. Bv bij de eerste regel van een nummer doe ik een vibrato uit automatisme en dan zegt hij gelijk van ‘dat wil ik niet meer horen’. Ik voel me heel erg ongemakkelijk bij hem en het liefst wil ik daar geen zangles meer alleen mijn ouders hebben al voor een jaar betaald, zo werkt dat daar. Ik vind het echt vet balen en weet niet goed wat ik moet doen. Ik merk ook dat ik juist minder ga zingen op de een of andere manier…

Het lijkt mij dat die man je goed wil leren zingen en dat hij daarom zulke dingen zegt?

Misschien wil hij je alleen maar goed leren zingen, en doet hij daarom zo bot?
Anders kun je misschien een keer je moeder/vader meenemen?
Dan kunnen ze zelf zien wat je bedoelt.
Of een vriendin? Kijken of hij nog steeds zo kritisch doet.

Laat je ouders dan met hem praten.

Ja tuurlijk dat is ook zo, ik neem zijn kritiek wel serieus alleen het moet wel zo zijn dat het me niet nog onzekerder maakt dan dat ik al ben.

Kan je er niet even met hem over praten?

kun je het niet tegen je ouders zeggen ofzoiets? gewoon vluchtig: ‘mam, eigenlijk stoor ik me best wel aan mijn zangdocent’. en het er dan even over hebben? want dit is wel vervelend natuurlijk.

Ja ik denk dat als deze keer weer tegenvalt ik dat moet gaan aankaarten. Ik ben stiekem best wel bang voor hem op de een of andere manier.

je moet gewoon aan hem vragen voor OPBOUWENDE kritiek. aan ‘dat wil ik niet meer horen’ e.d heb jij natuurlijk ook niks! gewoon vragen van; ‘maar hoe kan ik dan *probleem* het beste oplossen?’ werkt echt. ik heb ook zo iemand voor zangles gehad. gewoon vragen dus.

Tuurlijk kan hij tips geven om je beter te leren zingen, maar het moet toch ook gewoon leuk blijven?
Kun je het er niet overhebben met je ouders?

Is er geen andere zangleraar/lerares? ik zal persoonlijk liever een zanglerares willen hebben. Daar voel je je toch fijner bij (ik iig.) ik zit zelf ook op zangles en vind het soms echt heel eng om voor iemand te zingen en als ik dan ook nog voor een zangleraar moest zingen met zulke kritiek, dan zou ik het al helemaal niet meer durven ;$… dus misschien is het een optie om het er met je ouders over te hebben of je bij iemand anders zangles mag krijgen en er gewoon even rustig over te praten.

Succes!

Dan ga je vragen waarom het zo moet?
Waarschijnlijk is het hier omdat als je het elke zin doet het dan saai wordt
Je kan t ook tegen die man zelf zeggen dat je het niet zo fijn vind omdat je het gevoel krijgt dat je slecht bent

ik zit ook op zangles maar mijn docent zegt vaak dat het alleen opbouwende kritiek is en dat ze me gewoon zo goed mogelijk wil maken

Ja, vragen waarom. Hoe je het kunt oplossen.
Misschien geeft hij dan uitleg, snap je het, is hij tevreden en jij ook!