Opzegtermijn van 3 maanden

Hoiii,

Ik heb een vraagje.
Ik heb 3 maanden proeftijd bij de Kruidvat. En mijn contract duurt 3 maanden. Twee maanden daarvan zijn inmiddels al voorbij.
En ik kom er achter dat bij Kruidvat werken, helemaal niks voor mij is.

Dus daarom vroeg ik me af of er een uitwerktijd is? Aangezien ik drie maanden proeftijd heb. Want ik vind het contract heel vaag van de Kruidvat en ik kan het nergens vinden hoe je moet opzeggen, zoals bij heel veel contracten er wel instaat. Wel kan ik vinden op de website van Rijksoverheid, als een contract minder dan een half jaar duurt, dat er dan geen uitwerktijd is.

Dus ik ga ervan uit dat ik eigenlijk geen uitwerktijd heb… maar dat ik weet niet 100% zeker.
Ik heb vandaag een sollicitatie staan bij een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt en daar vond ik het wel leuk. Alleen moest daar helaas stoppen vanwege mijn studie aantal jaar geleden.
Maar je snapt dus wel dat ik zo snel mogelijk wil beginnen bij het andere bedrijf en bij Kruidvat wil stoppen.

En ik was pas van plan om volgende week vrijdag in te dienen, wanneer ik moet werken. Want nu heb ik mezelf ziekgemeld, zodat ik naar het sollicitatiegesprek kan gaan.
Dus nu gaat dat zogenaamd niet.

Groetjess,

Als je nog in je proeftijd zit, kan je per direct weg gaan volgens mij. Vaal is het wel netjes om wat je al bent ingepland wel uit te werken.
En qua opzeggen, dit kun je gewoon melden bij je filiaalleider

1 like

hoe het zit met de proeftijd weet ik niet, toen ik wegging bij kruidvat zat ik net daarbuiten. ik moest gewoon het rooster wat al gemaakt was afmaken dus de aankomende 3 weken maar als had vervanging geregeld en dat was ook goed

1 like

In je proeftijd kunnen zowel jij als jouw werkgever jouw dienstverband per DIRECT beëindigen.
Na je proeftijd heb je een opzegtermijn van één maand, na een jaar dienstverband twee maanden enz. enz.

1 like

Ja, ik dacht inderdaad om deze maand af te maken bij de Kruidvat. Want in Januari hebben zij mij toch niet ingepland. En thanks! Dan ga ik dit zeggen filiaalleider.

Dank jullie wel voor de antwoorden! :slight_smile: