Opvrolijken.

Hee meiden,
Ik heb zojuist een telefoongesprek met mijn ex gehad, het is nu een weekje uit.
Hij zit midden in zijn examens dus zaterdag hebben we afgesproken om elkaar de spullen terug te geven en afscheid te nemen. We wonen namelijk ook vrij ver uit elkaar. Tot die tijd wil hij niets van me horen, hij heeft ook ongelooflijk lullige dingen gezegd. Ik begin gewoon aan mezelf te twijfelen, dadelijk heeft hij gelijk en ben ik een monster wat haar daden (in de zin van teveel vertellen, proberen schuldgevoel aan te praten) niet in de hand kan houden. Toch heb ik altijd geloofd dat ik veelste naïef ben en iedereen altijd maar vergeef en terug neem. Dat terugnemen zit er dit keer dus niet meer in, maar puur omdat hij niet wilt… Ik voel me zo stom :frowning_face: En ik kan er gewoon met niemand over praten. Hij zegt dat de reden dat we uit elkaar zijn mijn psychische problemen zijn, nou zo had ik het nooit opgevat! Ik denk wel veelste veel na en zoek overal wat achter, bovendien ben ik vrij snel jaloers en kan ik mensen moeilijk vertrouwen. Maar dat heeft allemaal met mijn verleden te maken. Vrijdag heb ik mijn eerste afspraak bij de psycholoog daarvoor want ik wil daar hoe dan ook vanaf. Maar ik weet het echt niet meer, ik ben er kapot van…

Ik zou graag tips willen of in iedergeval iets wat me opvrolijkt! Dat heb ik namelijk echt even nodig. Dat ik dit van me af heb kunnen schrijven helpt in iedergeval al een heel stuk.

x

Nah zo te horen probeert hij jou eerder een schuldgevoel aan te praten dan jij hem… ahg zo gaat het vaak na een relatie dat er natuurlijk van alles uit komt, en kerels denken ook niet altijd even goed na voordat ze wat zeggen… ik zou me er niet zo druk over maken en niet teveel op reageren anders gaat het over en weer en word het alleen maar erger en dat wil je al helemaal niet… Lange afstandsrelaties zijn nou eenmaal ook moeilijk… Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om hulp te zoeken, dus; zaterdag de boel afsluiten en daarna lekker aan jezelf werken, dan kun je ook verder… Leuke dingen doen met vriendinnen, pak een bak ijs en pak een filmpje! (: Succes!

als je opgevrolijkt wil worden moet je op het grappige tumblr plaatjes topic kijken :slightly_smiling_face: helpt bij mij ook

Lange avond gehad, hij belde even later namelijk weer. Dat het niet aan mij ligt maar dat er iets is wat niemand weet & wat hij me niet kan vertellen. Nou, dan niet. Ik ben er klaar mee!

@Sparkle_Diamond
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt! Dankjewel

@loessieJJ
Heb je tip net opgezocht en heb me even stuk gelachen, echt mooi topic haha!

Heel veel sterkte

vriendinnen die je opvrolijken
met leuke dingen te doen
je weet wat hebt als je het bent dat besefen ze pas als echt er niet er meer is
spijt komt later.
Heel veel sterkte

Dit heb ik ook, precies! Gelukkig kan mijn vriend daar (tot nu toe dan) goed mee omgaan. Blijkbaar kon jouw ex dat niet dus dan is hij ook niet de juiste persoon voor je. Het is niet zo dat jij moet veranderen, hij moet jouw vertrouwen winnen! Want is dat niet het mooiste: moeite hebben met vertrouwen en toch je vriend kunnen vertrouwen, ookal kost het tijd.

Oke dit is niet echt vrolijk-makend, but: Everything turns out okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end!

Uhm, hij is de gene die jou een schuldgevoel probeert aan te praten… Laat het lekker gaan, wat maakt het uit wat hij van je vind? Je ziet hem toch nooit meer terug, dus dan moet je je er geen zorgen over maken.

Ga leuke dingen met mensen die je wél leuk vinden om wie je bent. (:

Als het uit is om je psychische problemen, is het dan niet beter dat het uit is? Iemand moet van je postieve en minder positieve kanten houden, en als hij dat niet doet… dan is het niet de juiste jongen voor jou & lopen er veeeeel leukere jongens op de wereld voor je rond! En je moet je zeker niet aan het twijfelen laten brengen door zo’n jongen. Je bent goed zoals je bent, en als hij dat niet accepteert; jammer voor hem, hij komt er nog wel achter wat hij mist :slightly_smiling_face: (en zo niet, dan is het nog beter dat hij uit je leven is haha! )

^ Dat vindt hij hè, het hoeft niet zo te zijn

ja klopt,
maar dan helemaal, als hij vindt dat je psychische problemen hebt & je hebt ze niet, dan is het écht een lul!

Nou echt psychische problemen heb ik niet maar het is wel zo dat ik het allemaal niet meer zelf aankan, daarvoor ga ik vrijdag ook naar de psycholoog.

Heel erg bedankt allemaal! Het is inderdaad beter zo denk ik, alleen het feit dat ik hem nooit meer zie vind ik zo rot… :frowning_face: