'opvoed gedrag' vann mn ouders.

mijn moeder geeft me altijd een ‘tik’ met vlakke hand (wel mt volle kracht) als ze boos op mij is, rn soms als ze heel boos is en ze me weg stuurt schopt ze me na, dat doet mn vader ook. en mn vader riep net na een helemaal niet heel erge ruzie ’ je bent een lelijke achterbakse trut, ga ergens anders wonen!’ ze grijpen me altijd heel hard bij mn arm.

okee, ik stel me miss. een beetje aan, maar wat vinden jullie hier nou van? niet echt normaal toch?

Tsja, het lijkt me idd niet de ideale manier om een kind op te voeden, maar ik ben zelf ook vrij ‘apart’ opgevoed, dus ik weet niet precies meer wat echt gebruikelijk is bij ouders…

En het hangt waarschijnlijk ook een beetje van de situatie af hoe ze reageren? Of doen ze bijna altijd zo?

half.
ik ben trouwens helemaal geen probleemkind ofzo, miss. soms beetje puberig maar meer niet

a

Ikzelf word wel ‘normaal’ opgevoed (voor zover iets normaal is) en vind dit niet normaal. Bij mij maakt het niet uit wat voor een erge ruzie ik met mijn moeder heb, maar slaan zal ze me nooit en zeker ook nooit uitschelden.

Ga een goed gesprek aan met je ouders dat het niet de bedoeling is dat ze slaan/schoppen en dergelijke. Ik weet dat dat erg moeilijk is, maar het is echt niet normaal dat ouders dit doen.

ik vind dit echt niet normaal! als mijn moeder boos is slaat of schopt ze me echt niet hoor! ze gaat juist praten met me! en vind jij het normaal dat je wordt uitgescholden door je moeder?? misschien kan je het met je ouders er even over hebben? misschien hebben ze het namelijk helemaal niet door!

Je bent 14. Tikken vind ik voor krijsende basisschoolkinderen.
Ik denk dat het onmacht van je ouders is.

Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal nee, dat je ouders je uitschelden en ook nog fysiek geweld gebruiken, ookal is het “maar” een tik met de vlakke hand of een schop. Ik vind dat gewoon echt niet kunnen, ook niet als je wel een probleemkind was geweest. Maar dat ben je niet, dus dan vind ik het al helemaal verkeerd van ze.

Uitschelden vind ik niet normaal nee. Naschoppen ook niet.

Maar goed, ouders zijn ook maar mensen en als ze je een keer een tik geven (omdat ze boos zijn) of te hard bij je arm pakken is dit natuurlijk niet goed, maar iedereen doet wel eens iets stoms als hij of zij boos is.

Als het echt vaak gebeurt vind ik het niet normaal.

ik vind dit niet echt normaal.

Speelt er iets tussen hun of op hun werk dat ze zo kunnen reageren? Want er kunnen wel meerdere factoren meespelen en dat ze het even te veel wordt en het op jou af gaan reageren, omdat je je op dat moment niet zo netjes gedraagt.

Maar normaal is het niet nee, ze kunnen ook gewoon met je gaan praten, op een normale VOLWASSEN (haha) manier.

Ik kan er over meepraten…
Gelukkig ben ik nu het huis uit, en woon ik op mezelf.
Dat heeft de relatie tussen mij en mijn ouders wel enigszins verbeterd.
In die zin, dat het contact niet meer zo stroef verloopt en dat we als volwassen mensen met elkaar om kunnen gaan.

Slaan en schelden zien ouders vaak als laatste ‘redmiddel’.
Het is een teken van pure frustratie en onmacht.

Het valt onder geen enkele voorwaarde goed te keuren, maar ik heb nu een leeftijd bereikt, waarop ik bepaalde acties van mijn ouders, wel in proportie kan zien.
Waarmee ik trouwens niet bedoel dat ik het ook goed praat, dat is iets compleet anders!

Probeer eens met je ouders om de tafel te gaan zitten.
Als volwassen meisje, dus daarmee bedoel ik dat je goed moet luisteren naar de standpunten van je ouders, ook als je het er niet mee eens bent, en op een volwassen manier probeert te reageren.
Zonder gescheld, maar op een rustige manier.

Ik vind dit ook niet normaal, als ik jou was zou ik er met iemand over praten,
of misschien zelf eens met je ouders over praten?

Alvast veel succes! :sob::muscle:

als ze boos zijn mogen ze je volgens de wet wel een zachte tik geven, maar verder niet

dit is ook niet normaal, praat er met iemand over; je ouders, vrienden, mentor, desnoods vertrouwenspersoon
sterkte