Opvattingen over pesten

Hoi!

Sommigen hebben misschien mijn andere topic gelezen (hoe onstaat pesten?) en nou heb ik nog een vraag over hetzelfde onderwerp (het is voor mijn PWS).

Er zijn verschillende (foute) opvattingen over pesten.
Zo heb je bijvoorbeeld: Van pesten wordt je hard.
Weet iemand nog meer opvattingen?
Ik had laatst een site met allemaal van die opvattingen, maar ik kan hem helaas niet meer vinden :frowning_face:

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:
x

Pesten heeft het slachtoffer zelf uitgelokt.
^dat is de enige foute opvatting die ik ken. Voor de rest weet 'k 't niet, ben nog nooit gepest.

Niet zozeer een pesten opvatting.
‘Schelden doet geen pijn’

iets met ‘hij heeft een olifantenhuid’. dit houdt in dat je tegen veel pijnlijke opmerkingen kan, maar ik word een beetje gepest door mensen en geloof me, het doet hoe langer hoe meer pijn.
(btw, zoek de betekenis op want misschien haal ik wel dingen door elkaar… ik heb het zo druk met school dat alles in mijn hoofd door elkaar loopt XD)

• Als een slachtoffer het erg vindt, moet hij maar voor zichzelf opkomen

‘vaak ligt het probleem niet bij de pesters, maar bij de gepesten.’
nou dat is de dikste bullshit ever! dat zei mijn oude leraar toen ik op gesprek kwam omdat ik gepest werd.
dat het maar aan mij lag enzo, nou toen wisselde ik van klas en de hele klas deed aardig:P. Fuk you teachers!
—
misschien vind je het op youtube ofzo. maar ik zag laatst een aflevering van dr phil die iemand had die gepest was,(volwassene). en die zei dan dingen van ‘ze noemde me botertandje’
dr phil: ‘problably 100 times, right?’
vrouw:‘yes’
dr phil’but you thought about that over 20.000 times!’

oke ik weet niet exact watje ermee moet maar het komt erop neer dat gedupeerden er trauma’s van krijgen en er onzeker van worden etc etc.

Pesten wijst het slachtoffer op zijn fouten.

Bedankt allemaal!
Foute opvattingen idd, hier heb ik wat aan :grinning:

wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ookal is het een zeer oud gezegde, nog steeds snapt de meerderheid van de jongeren dit niet.
XD