Opvallende asymmetrische kaaklijn

Hoi.

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al een asymmetrische kaaklijn en sinds een paar maanden heb ik er echt moeite mee. Ik snap dat iedereen zijn gezicht niet symmetrisch is maar bij mij is het erg opvallend. Ik plaats liever geen foto maar ik kan wel even een tekening maken:

http://i46.tinypic.com/2pos1zr.png

Dit is niet overdreven, dit is echt zoals het is.
Ik vraag me best af wat hier nou precies de oorzaak van is, want ik stoor me er best wel heel erg aan.
Het lijkt ook alsof daar bij de ene kaak veel meer ‘vet’ zit dan bij de ander, want als ik bijvoorbeeld me kin op mijn borst doe dan zie je daar echt een ‘vetrol’ en bij de andere kaak totaal niet.

Weet iemand hoe dit komt? Is het iets met mijn kaak/gebit/jukbeen?

Trouwens: het is niet eens zozeer dat mijn kaak groter voelt, er zit gewoon veel meer vet/huid dan bij de andere kaak. Als ik namelijk op deze kaak ‘druk’ dan zit er eerst een hele laag vet/huid en bij de andere druk ik meteen tegen mijn kaak aan. Het lijkt op een zwelling.

Ook: heel soms, als ik praat, maar dat komt niet vaak voor alleen merken mijn vriendinnen/familie enzo wel vaak op als het gebeurt, dan valt deze kant van mijn mond een soort van ‘weg’ als een verlamming, en dan ga ik een beetje brabbelen en hebt ik dat zelf niet door ofzo, alleen dan ben ik onverstaanbaar.

Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft het iets met je lymfeklier te maken?

Als ik jou was zou ik hiervoor naar de dokter gaan.
Want als er echt ‘bot’ zat zeg maar, dan zouden je kaken gewoon niet helemaal symmetrisch zijn. Maar het is dus echt gewoon huid of zwelling?

Hahaha, dat heb ik ook, ik had dit hele bericht gewoon kunnen schrijven :’) Ook ik ben er sinds kort op gaan letten, maarja, wat wil je eraan doen? We zullen altijd een scheef hoofd blijven behouden, tenzij we onder het mes gaan. Dat ben ik niet van plan.

Hoe dit komt: het is gewoon normaal, niemands gezicht is 100% symmetrisch. Dat van ons is misschien net iets asymetrischer dan normaal, maar dat is niks ernstigs. Wat ik altijd doe om het enigszins te camoufleren: een zijscheiding in mijn haar maken en ervoor zorgen dat de grootste lok over de brede kaak hangt.

Het voelt eerlijk gezegt aan als een zwelling die een beetje pijnlijk is. Het voelt als een keel die is opgezwollen en ik kan soms ook helemaal niet slikken.

Klinkt als opgezwollen klieren, toch maar even langs de huisarts gaan ermee.