Opvallen

De jongens op mijn school vallen meer op de meiden die zich hoerig kleden, ovallen, drinken, roken, spijbelen ja noem maar op. het uiterlijk is nooit zo heel erg verkeerd, maar sletterigheid druipt er van af. ik kleed me altijd gewoon leuk, en wil niet perse opvallen. veel jongens die mij beter leren kennen, zeggen dat ze niet van me verwacht hadden, dat je zo met me kan lachen, goede gesprekken kan voeren. maarja, alle jongens waar ik wel interesse in heb, zien mijn geloofik maar als een net, stil, saai meisje. misschien komt dit ook wel doordat, ik in de les niet meer zo luidruchtig ben. toen ik dit eerst wel was, vielen veel meer mensen mij op. het wat beter mijn best op school doen, valt me vies tegen. ik wil gewoon mijn leven als meisje terug, dat lol kan maken waneer ze wild? wat zal ik doen?..

Gewoon altijd jezelf blijven!

Ik ken een beroemde quote, die zegt:

Social life + good grades = no sleep
Good grades + sleep = no social life
Social life + sleep = bad grades.

Your choice.

Even serieus, je moet je cijfers niet ondergeschikt maken aan je sociale leven. Tuurlijk, vrienden hebben is nooit verkeerd, maar als je helemaal niets meer voor school doet omdat je “lol wil kunnen maken wanneer je zelf wil” dan heb je later een probleem.

je hebt er niks aan om nu je school te verkloten zodat mensen je maar leuk vinden, gewoon jezelf blijven en niet opeens doen zoals anderen doen!

Ja, inderdaad dat is wel waar. Ik ben van VWO, naar de Mavo gegaan. Ik baal hier nu enorm van, en sta nu wel super goed voor school. En ik heb veel vrienden, echte vrienden die om je geven, om wie je bent. Niet alleen omdat ik opval, grapig ben en me stoer vinden… Alleen, ik blijf het wel missen>>

Ik begrijp niet zo goed wat je nou mist. Oppervlakkige aandacht van mensen die toch niet om je geven en waar je toch eigenlijk niks aan hebt? Je hebt veel echte vrienden, er zijn vast ook zat jongens die je leuk vinden om wie jij bent en je doet goed je best voor school. Dat zijn de dingen die echt wat waard zijn.

Klinkt misschien een beetje onaardig maar op het VWO heb je heel ander soort mensen dan op de MAVO. Ik denk dat de mensen op het VWO jou ander soort aandacht gaven dan dat ze op de mavo doen. DEnk dat de overschakeling zo groot is dat je nog moet wennen?

Wees àltijd jezelf. En verander ajb niet in zo’n attentionwhore.

Heb je helemaal gelijk in! Maar wat je ook meot beseffen is dat je nu op de middelbare school zit en dat is een hele andere periode van je leven, mensen moeten zichzelf nog ontdekken en experimenteren veel. Maar goed dat je, je best doet. Way to go!

Oke dit is grappig dit heb ik ook.
Ze zeggen dat ik altijd stil enzo ben maar net waren er 2 jongens die vroegen of ik naar buiten ging en zeiden ze : zo nu praat je meer dan je het hele jaar hebt gepraat
Je moet proberen met ze af te spreken zodat ze je beter leren kennen.

Dat viel bij mij wel goed te combineren eigenlijk, oke in het begin niet, toen waren mijn cijfers slecht, maar de laatste jaren is mijn sociale leven goed, mijn cijfers waren goed en ik kreeg opzich voldoende slaap. Je moet gewoon en goed ritme te pakken krijgen.

Maar blijf in elk geval jezelf, uit eindelijk kom je dan tenminste iemand tegen die jou neemt om wie jij werkelijk bent. En in the end heb je maar 1 goede kerel nodig.

Het is echt onzin dat er ‘verschillende’ mensen op de mavo zitten dan op havo/vwo :’). Die op de havo/vwo vind ik persoonlijk nog minder volwassen, minder verantwoordelijk en oppervlakkiger. Bij ons was mavo echt een stuk volwassener dan de mensen op havo waar ik nu zit.

En tja dat je nu zulke goede cijfers hebt is ook niet zo gek… Je zal er ws nu weinig voor hoeven doen? Dat had ik iig wel. En de oppervlakkige aandacht moet je lekker achter je laten. Je hebt veel meer aan de mensen die jou echt aandacht geven om wie jij bent.

^gezellig al die vooroordelen hier…